کیتی هنیدا

اولین بازیکن زن فوتبال آمریکایی در لیگ یک

کیتی هنیدا

سال 2002 میلادی در چنین روزی، کیتی هنیدا (katie Hnida) اولین زنی لقب گرفت که در بازی فوتبال آمریکایی در لیگ یک این کشور بازی کرد.

 

جهان در روزی که گذشت؛

به گزارش ره آورد نیوز، در 25 دسامبر 2002، کیتی هنیدا، بازیکن جوان دانشگاه نیومکزیکو، اولین بازیکن فوتبال آمریکایی بود که تلاش می‌کند تا یک امتیاز اضافی در بازی مقابل UCLA در لاس وگاس باول به دست آورد.

 

اگرچه ضربه او توسط UCLA مسدود شد، Hnida اولین زنی بود که در یک بازی فوتبال در بخش I بازی کرد.

 

پیج اینستاگرام مارا دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

هنیدا در فوتبال آمریکایی آخرین بازیکن از تعداد کمی از بازیکنان زن بود که در اواسط دهه 1990 تلاش کرد تا به فوتبال دانشگاهی نفوذ کند.

 

او فوتبال کالج خود را در دانشگاه کلرادو آغاز کرد، در سال 1999 به کالج شهر سانتا باربارا منتقل شد و پس از دیدن ویدیویی از مهارت های او در ضربات لگد زدن، به نیومکزیکو دعوت شد.

 

بعد از اینکه برای بازی خانگی فصل آماده شد، مربی راکی ​​لانگ به هنیدا اجازه داد تا پس از اینکه دسمار بلک یک توپ 55 یاردی را برای تاچ داون در کوارتر اول بازگرداند، امتیاز بیشتری کسب کند.

 

او توپ را خیلی پایین زد و براندون چیلار از UCLA توپ را مهار کرد.

 

فصل بعد، هنیدا دو امتیاز اضافی در پیروزی نیومکزیکو مقابل ایالت تگزاس در 30 آگوست 2003 به دست آورد و اولین زنی بود که در یک بازی دسته اول گلزنی کرد.

 

گفتنی است، فوتبال آمریکایی نوعی ورزش گروهی از خانواده ی راگبی است که در ایالات متحده آمریکا طرفداران بسیار زیادی دارد.

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *