اولین فیلم تجاری جهان

اکران اولین فیلم تجاری توسط برادران لومیر

اولین فیلم تجاری جهان

1895 میلادی در چنین روزی، اولین نمایش فیلم تجاری جهان در کافه بزرگ پاریس برگزار شد.

 

به گزارش ره‌آورد نیوز، این فیلم توسط لوئیس و آگوست لومیر، دو برادر فرانسوی ساخته شد که یک دوربین پروژکتوری به نام سینماتوگراف ساختند.

 

برادران لومیر اختراع خود را در مارس 1895 با فیلم کوتاهی نشان دادند که کارگران کارخانه لومیر را ترک می کنند.

 

در 28 دسامبر، خواهران و برادران کارآفرین مجموعه‌ای از صحنه‌های کوتاه از زندگی روزمره فرانسوی‌ها را نمایش دادند و برای اولین بار هزینه پذیرش گرفتند.

 

فن آوری فیلم ریشه در اوایل دهه 1830 دارد، زمانی که جوزف پلاتو از بلژیک و سیمون استامپفر از اتریش به طور همزمان دستگاهی به نام فناکیستوسکوپ را توسعه دادند.

 

این دستگاه یک دیسک چرخان با شکاف هایی که از طریق آن می توان یک سری نقاشی را مشاهده کرد، ایجاد کرد.

 

تک تصویر متحرک فناکیستوسکوپ، که پیشروی تصاویر متحرک مدرن در نظر گرفته می‌شود، با چندین دهه پیشرفت دنبال شد و در سال 1890، توماس ادیسون و دستیارش ویلیام دیکسون اولین دوربین فیلمبرداری به نام Kinetograph را ساختند.

 

سال بعد، 1891، ادیسون کینتوسکوپ را اختراع کرد، دستگاهی با یک بیننده که به یک نفر اجازه می‌داد فیلمی را که از کنار نور عبور می‌کرد، تماشا کند.

 

در سال 1894، آنتوان لومیر، پدر آگوست (1862-1954) و لوئیس (1864-1948)، نمایشی از کینتوسکوپ ادیسون را دید.

 

لومیر بزرگ تحت تأثیر قرار گرفت، اما طبق گزارش‌ها به پسرانش که یک کارخانه تولید صفحات عکاسی موفق در لیون فرانسه را اداره می‌کردند، گفت که می توانند چیز بهتری بسازند.

 

سینماتوگراف لوئیس لومیر که در سال 1895 ثبت اختراع شد، یک دوربین فیلمبرداری و پروژکتور ترکیبی بود که می‌توانست تصاویر متحرک را روی صفحه نمایش برای مخاطبان نمایش دهد.

 

Cinematographe همچنین کوچکتر و سبکتر بود و از فیلم کمتری نسبت به فناوری ادیسون استفاده می‌کرد.

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *