بمباران لندن

بمباران لندن در جنگ جهانی دوم و نابودی شهر لندن

بمباران لندن

1940 در چنین روزی؛ حمله هوایی آلمان نازی به بریتانیا و نابودی شهر لندن.

 

جهان در روزی که گذشت؛

به گزارش ره‌آورد نیوز، در غروب 29 دسامبر 1940، زمانی که آلمانی ها بمباران شهر لندن را آغاز کردند، این شهر ویرانگرترین حمله هوایی خود را متحمل شد.

 

صدها آتش‌سوزی ناشی از انفجار بمب‌ها مناطقی از لندن را فرا گرفت، اما آتش‌نشانان نسبت به بمب‌هایی که در اطرافشان فرود آمد بی‌تفاوتی شجاعانه نشان دادند و بخش زیادی از شهر را از ویرانی نجات دادند.

 

روز بعد، یک عکس روزنامه از کلیسای جامع سنت پل که بدون آسیب در میان دود و شعله‌های آتش ایستاده بود، به نظر می‌رسید که نماد روحیه تسخیر ناپذیر پایتخت در طول نبرد بریتانیا باشد.

بمباران لندن

در ماه مه و ژوئن 1940، هلند، بلژیک، نروژ و فرانسه یکی پس از دیگری به دست ورماخت آلمان افتادند و بریتانیا را در مقاومت خود در برابر نقشه‌های رهبر نازی، آدولف هیتلر برای تسلط بر جهان تنها گذاشتند.

 

از آنجایی که تعداد نیروهای هوایی و زمینی بریتانیا از همتایان آلمانی خود کمتر بود و کمک‌های ایالات متحده هنوز آغاز نشده بود، به نظر می رسید که بریتانیا به زودی سرنوشت فرانسه را خواهد داشت.

 

با این حال، وینستون چرچیل، نخست وزیر جدید بریتانیا، به ملت خود و جهان قول داد که بریتانیا «هرگز تسلیم نخواهد شد» و مردم بریتانیا نیز پشت سر رهبر خود بسیج شدند.

بمباران لندن

16 جولای 1940 هیتلر به ارتش و نیروی دریایی آلمان دستور داد تا برای عملیات شیر دریایی آماده شوند.

 

در 19 جولای 1940، رهبر آلمان در برلین سخنرانی کرد و در آن صلح مشروط را به دولت بریتانیا پیشنهاد کرد: “اگر رهبران بریتانیا سلطه آلمان بر قاره اروپا را بپذیرند، بریتانیا امپراتوری خود را حفظ خواهد کرد و از تهاجم در امان خواهد ماند.

 

البته یک پیام رادیویی ساده از لرد هالیفاکس این پیشنهاد را از بین برد.

 

در 7 سپتامبر 1940، حمله رعد آسا علیه لندن آغاز شد و پس از یک هفته حملات تقریباً بی وقفه، چندین منطقه از لندن در شعله های آتش بودند و کاخ سلطنتی، کلیساها و بیمارستان‌ها همگی مورد اصابت قرار گرفته بودند.

 

در 15 سپتامبر بریتانیا یک ضد حمله شدید را آغاز کرد و 56 هواپیمای آلمانی را در دو جنگ که کمتر از یک ساعت به طول انجامید، سرنگون کرد.

 

در ماه اکتبر، هیتلر دستور بمباران گسترده علیه لندن و سایر شهرها را صادر کرد تا روحیه بریتانیا را درهم بشکند و مجبور به آتش بس کند.

بمباران لندن

سرانجام، در غروب 29 دسامبر 1940، زمانی بود که آلمان نازی شهر لندن را بمباران کرد و این شهر ویرانگرترین حمله هوایی خود را متحمل شد.

اما علیرغم تلفات جانی و خسارات مادی عظیمی که به شهرهای بریتانیا وارد شد، عزم این کشور شکست ناپذیر باقی ماند.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *