فروغ فرخزاد

فروغ فرخزاد شاعر شعر …و این منم زنی تنها در آستانه ی فصلی سرد، متولد شد

فروغ فرخزاد

8 دی 1318 در چنین روزی، فروغ فرخزاد شاعر برجسته ی ایرانی متولد شد.

به گزارش ره‌آورد نیوز، فروغ فرخزاد یکی از برجسته ترین شاعران زن ایرانی در تاریخ ادبیات فارسی است.

 

فروغ زمان فرخ زاد عراقی ملقب به فروغ فرخزاد در تهران متولد شد.

 

دستاوردهای چشمگیر او در شعر و تولید فیلم در طول زندگی نسبتاً کوتاه و مرگ غیرمنتظره‌اش او را به فردی معمایی و تقریباً افسانه‌ای تبدیل کرده است.

 

اشعار آوانگارد او در طول زندگی اش مورد ستایش و انتقاد قرار گرفت. با گذشت نیم قرن از مرگش، او همچنان یکی از پرخواننده ترین و تحسین شده ترین شاعران ایرانی است.

 

فروغ فرخزاد در سن 16 سالگی با پرویز شاپور، طنز پرداز که پسر خاله‌ی مادر وی بود، ازدواج کرد. این ازدواج در سال 1334 به جدایی انجامید.

 

در سال ۱۳۳۷ توجه فروغ به سینما جلب شد و آشنایی با ابراهیم گلستان پای او را به این عرصه باز کرد.

 

در سال ۱۳۳۸ فروغ برای مطالعه بیشتر در زمینه سینما به انگلستان سفر کرد و یک سال بعد نیز در فیلمی مستند با موضوع خواستگاری بازی کرد. این فیلم به سفارش موسسه فیلم ملی کانادا ساخته شد.

 

از آن پس تا سال ۱۳۴۱ فروغ در ساخت فیلم‌های کوتاه با ابراهیم گلستان همکاری داشت و در سال ۱۳۴۰ فیلمی کوتاه با همراهی سهراب سپهری برای موسسه کیهان ساخت.

 

فروغ فرخزاد در ۲۴ بهمن سال ۱۳۴۵ و در ساعت ۴:۳۰ بعد از ظهر، در حالی که سوار بر خودروی جیپ ابراهیم گلستان در حال رانندگی بود، در مسیر جاده دروس-قلهک از جاده منحرف و خودروی او واژگون شد و جان خود را از دست داد.

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *