استیو جابز

معرفی اولین آیفون توسط استیو جابز

استیو جابز

9 ژانویه 2007 در چنین روزی، استیو جابز، مدیر عامل شرکت اپل، اولین آیفون را معرفی کرد.

 

به گزارش ره آورد نیوز، 9 ژانویه 2007 مصادف با 1385 شمسی در چنین روزی، استیو جابز، مدیر عامل شرکت اپل، اولین آیفون را معرفی کرد.

 

این دستگاه، یک تلفن همراه با صفحه نمایش لمسی با آی پاد، دوربین و قابلیت مرور وب بود.

 

از جمله ویژگی های دیگر – در همایش Macworld در سانفرانسیسکو. جابز با پوشیدن شلوار جین مرسوم و یقه اسکی مشکی، آیفون را «محصولی انقلابی و جادویی» نامید که به معنای واقعی کلمه پنج سال از هر تلفن همراه دیگری جلوتر است.

 

هنگامی که شش ماه بعد، در 29 ژوئن، در ایالات متحده به فروش رسید، هزاران مشتری در فروشگاه‌های اپل در سراسر کشور صف کشیدند تا جزو اولین کسانی باشند که آیفون خریداری می‌کنند.

 

در نوامبر 2007 مجله تایم این دستگاه شیک و 4.8 اینچی را که در ابتدا در مدل‌های 4 گیگابایتی و 499 دلاری و مدل 8 گیگابایتی و 599 دلاری موجود بود، اختراع سال نامید.

 

آیفون در اواخر سال 2007 در بخش‌هایی از اروپا و در سال 2008 در بخش‌هایی از آسیا به فروش رفت.

 

در جولای 2008، اپل اپ استور آنلاین خود را راه‌اندازی کرد که مردم را قادر می‌ساخت نرم‌افزارهایی را دانلود کنند که به آنها اجازه می‌دهد از آیفون‌های خود برای بازی و شبکه‌های اجتماعی استفاده کنند.

استیو جابز
استیو جابز و استفان وزنیاک

آیفون کمک کرد تا اپل، که استیو جابز (1955-2011 میلادی) با دوستش استفان وزنیاک در کالیفرنیا در سال 1976 آن را تأسیس کرد، به یکی از با ارزش ترین شرکت‌های کره زمین تبدیل شود.

 

در سال 2012، پنج سال پس از عرضه آیفون، بیش از 200 میلیون دستگاه فروخته شد.

 

آیفون به لیستی از محصولات نوآورانه اپل، از جمله مکینتاش (که در سال 1984 میلادی راه اندازی شد، یکی از اولین رایانه های شخصی بود که دارای رابط کاربری گرافیکی بود، که به افراد اجازه می‌داد با اشاره و کلیک کردن روی ماوس به جای تایپ دستورات، حرکت کنند).

 

پخش کننده موسیقی قابل حمل iPod (که در سال 2001 راه اندازی شد)، بخشی از زندگی روزمره مدرن شد.

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *