وینستون چرچیل

کمپین “V for Victory” چرچیل پیامی واضح به نازی‌ها فرستاد

وینستون چرچیل

ژوئیه 1941 میلادی مصادف با تیر ماه 1320 شمسی در چنین روزی؛ تاریخچه حرکات دست با نماد «V for Victory» را شکل داد و دست معروف دست نخست وزیر وینستون چرچیل بود.

 

به گزارش ره آورد نیوز، وینستون چرچیل علامت «V for Victory» را به ملت نشان داد و سرآغاز کمپینی بود که ملت ها را در برابر آلمان نازی متحد کرد.

 

استفاده از “V” به عنوان پیام نمادین مقاومت سرسختانه در برابر استبداد اولین بار توسط ویکتور دو لاولی، نماینده پارلمان بلژیک که پس از حمله نازی ها به بلژیک در سال 1940 به انگلستان تبعید شد، پیشنهاد شد.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

کمپین v چرچیل

دو لاولی در طول جنگ جهانی دوم برای بی‌بی‌سی کار می‌کرد و به طور منظم اعلامیه‌های رادیویی موج کوتاه را برای هموطنانش در بلژیک پخش می‌کرد.

 

در یک برنامه رادیویی خود در 14 ژانویه 1941، دو لاولی چیزی را پیشنهاد داد که به “کمپین V” تبدیل شد و هفت ماه بعد، توسط نخست وزیر بریتانیا وینستون چرچیل دنبال شد.

 

وینستون چرچیل در یک سخنرانی از تلاش برای ترویج فعال کمپین V در سراسر اروپا خبر داد.

 

وی گفت: علامت V نماد اراده تسخیر ناپذیر سرزمین های اشغالی و نشانه ای از سرنوشتی است که در انتظار استبداد نازی است.

 

چرچیل افزود: تا زمانی که مردم به امتناع از هرگونه همکاری با مهاجم ادامه دهند، مطمئناً هدف او از بین خواهد رفت و اروپا آزاد خواهد شد.

 

مطالب مرتبط…

روزولت، چرچیل و استالین: اتحاد ناآرام آنها در جنگ جهانی دوم

تقابل وینستون چرچیل و آدولف هیتلر در جنگ جهانی دوم

 

کمپین V به شدت توسط بی بی سی منتشر شد و در سراسر اروپا محبوبیت پیدا کرد.

 

به زودی با نقاشی روی دیوارها و پوسترهای نازی ها به نمادی برای تمام مقاومت اروپای غربی در طول جنگ جهانی دوم تبدیل شد.

 

اما همانطور که ژست دست و گرافیتی “V” در کشورهای تحت اشغال آلمان پخش شد، نازی ها را به قدری آزار داد که آنها سعی کردند ارزش نمادین آن را پایین بیاورند.

 

تبلیغات نازی ها شروع به ادعا کردند که V مخفف کلمه آلمانی “viktoria” است و استفاده از Vs توسط غیرنظامیان نشانه حمایت آنها از پیروزی آلمان است.

 

وینستون چرچیل
در ماه اوت ۱۹۴۱ وینستون چرچیل، نخست وزیر وقت بریتانیا نشان پیروزی را با بالا بردن دو انگشت خود البته به اشتباه در انظار عمومی نشان داد.

در انگلستان، نیوزیلند، استرالیا، آفریقای جنوبی، هند و پاکستان اگر دو انگشت خود را بالا بگیرید در حالتی که پشت دستتان به سمت کسی باشد، معنای توهین‌آمیزی دارد.

به طور دقیق مشخص نیست این حرکت دست که معنای توهین‌آمیز دارد از کجا آمده اما گفته می‌شود این نشان از دوره ویکتوریایی آمده و متعلق به طبقه کارگر بریتانیا است و از آنجایی که وینستون چرچیل که از طبقات اجتماعی بالای جامعه بود این حرکت او حاشیه‌سار شد.
وینستون چرچیل، البته، احتمالاً شخصیت تاریخی است که از نزدیک با علامت “V for Victory” شناخته می شود، اما رینگو استار بعداً این نماد را به عنوان یک علامت صلح شناساند.

 

چرچیل تا پایان عمرش مطمئن بود که هیچ شکی در مورد پیامی که می‌خواست با آن دو انگشت معروف ارسال کند وجود نداشته باشد.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *