داریوش مهرجویی

تحصن داریوش مهرجویی در مقابل وزارت ارشاد

داریوش مهرجویی

پس از اینکه فیلم داریوش مهرجویی به نام “لامینور” مجوز اکران نوروزی را دریافت نکرد، این کارگردان برجسته‌ی سینمای ایران به این موضع‌گیری واکنش نشان داد.

 

به گزارش ره آورد نیوز، روز گذشته ویدئویی در شبکه های اجتماعی دست به دست شد که در ان داریوش مهرجویی کارگردان با اخلاق سینمای ایران در واکنش به عدم اکران نوروزی فیلمش به نام “لامینور” ، اعلام کرد در مقابل وزارت ارشاد تحصن خواهد کرد.

 

فیلم لامینور به کارگردانی داریوش مهرجویی محصول سال 1398 است.

 

پیج اینستاگرام ره آورد نیوز را از دست ندهید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

این فیلم در ابتدا قرار بود از 18 اسفند 1400 اکران شود، که تنها 4 روز قبل از اکران، سازمان سینمایی از نمایش فیلم خودداری کرد.

 

مهرجویی بعد از فیلم اشباح، پس از 6 سال با لامینور به دنیای کارگردانی سینما در ایران بازگشت.

 

از نکات جالب و ویژه این فیلم همکاری دوباره داریوش مهرجویی با عل نصیریان و عزت الله رمضانی‌فر پس از 40 سال است.

 

پس از فیلم‌های «گاو»، «پستچی»، «آقای هالو»، «دایره مینا» و «مدرسه‌ای که می‌رفتیم»، این ششمین همکاری داریوش مهرجویی و علی نصیریان خواهد بود.

 

مطالب مرتبط…

غایبان بزرگ جشنواره سینمایی فجر 40

 

حال پس از زحمات زیاد دست اندرکاران فیلم سینمایی لامینور به یکباره خبر لغو اکران نوروزی فیلم، کارگردان سینمای ایران را به شدت ناراحت کرده است.

 

وی قرار است در مقابل وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحصن کند.

 

عدم اکران فیلم‌ها، شیوه جدیدی که سازمان سینمایی با هدایت یکی از مدیران دوره‌های گذشته و حال این سازمان در برابر برخی از فیلم‌ها از جمله «لامینور» در پیش گرفته است.

 

این روش نوعی جدیدی از توقیف و سانسور فیلم‌های سینمایی را تداعی می‌کند، روشی که به نظر می‌رسد شرایط دشوار تولید برای سینماگران مستقل را با دست‌اندازهای اداری بیشتری روبرو می‌سازد.

 

باید دید آیا وزارت ارشاد در برابر این اعتراض و انتقاد سینماگر صاحب‌سبکی چون داریوش مهرجویی از موضع خود عقب‌نشینی خواهد کرد یا نه؟

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

قلعه قورتان

معرفی قلعه قورتان ورزنه در استان اصفهان

قلعه قورتان یا قلعه گورتان از آثار تاریخی بجا مانده از دوره ساسانیان می‌باشد که در استان اصفهان، شهر ورزنه واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *