مذاکرات برجام

انتقاد ایران از مداخله روسیه در مذاکرات هسته‌ای

مذاکرات برجام

مقامات ایرانی از “مداخله” روسیه در مراحل نهایی مذاکرات با هدف احیای توافق هسته ای تهران موسوم به برجام با قدرت‌های بزرگ انتقاد کردند.

 

به گزارش ره اورد نیوز، خبرگزاری رویترز به نقل از تسنیم نوشته است: مذاکرات برای احیای برجام به دنبال درخواست روسیه برای تضمین آمریکا مبنی بر اینکه تحریم‌هایی که بر سر مناقشه اوکراین با آن روبه رو است به تجارت این کشور با ایران لطمه نمی‌زند، در بلاتکلیفی فرو رفته است.

 

مسکو روز شنبه، درست در زمانی که ماه‌ها مذاکرات غیرمستقیم بین تهران و واشنگتن در وین به توافق نزدیک می‌شد، موانع احتمالی را مطرح کرد.

 

سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه گفت روسیه خواهان ضمانت کتبی آمریکا است مبنی بر اینکه تجارت، سرمایه گذاری و همکاری نظامی-فنی روسیه با ایران به هیچ وجه تحت تحریم قرار نخواهد گرفت.

 

پیج اینستاگرام ره آورد نیوز را دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

این خبرگزاری به نقل از مقامات ایرانی روز دوشنبه اعلام کرد که خواسته‌های روسیه با هدف تامین منافع این کشور در حوزه‌های دیگر بوده و «سازنده» نیست.

 

تسنیم بدون اشاره به منبعی برای این ارزیابی گفت: با به تعویق انداختن احیای توافق و تاخیر در بازگشت ایران به بازار نفت، روسیه به دنبال افزایش قیمت نفت خام و افزایش درآمد انرژی خود بود.

 

علی شمخانی

علی شمخانی، دبیر شواری عالی امنیت ملی ایران روز دوشنبه گفت:

 

مذاکره کنندگان در حال ارزیابی مولفه های جدیدی هستند که بر مذاکرات وین تأثیر گذاشته است.

 

شمخانی در توییتر گفت ایران در حال تطبیق ابتکارات برای تسریع توافق است.

 

مطالب مرتبط…

درخواست روسیه از آمریکا ممکن است به مذاکرات برجام ضربه بزند

 

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده، روز یکشنبه گفت که تحریم های اعمال شده علیه روسیه بر سر اوکراین هیچ ارتباطی با هم ندارند.

 

توافق سال 2015 بین ایران و ایالات متحده، فرانسه، بریتانیا، آلمان، روسیه و چین، تحریم‌های ایران را در ازای محدود کردن غنی‌سازی اورانیوم ایران کاهش داد و تولید مواد هسته‌ای را برای تهران دشوارتر کرد.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *