تیک تاک

چالش “خاموشی” تیک تاک باعث مرگ دو دختر شد

تیک تاک

یک خانواده داغدار در پنسیلوانیا در مورد خطرات “چالش خاموشی” تیک تاک پس از مرگ دختر ۱۰ ساله خود به سایر خانوار‌ها هشدار دادند.

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، خانواده‌های دو دختر جوان که گفته می‌شود در نتیجه چالش تیک تاک TikTok جان خود را از دست داده‌اند، از این پلتفرم رسانه‌های اجتماعی شکایت کرده‌اند و ادعا می‌کنند که الگوریتم‌های «خطرناک» آن مقصر مرگ فرزندانشان شده است.

 

والدین دو دختری که در سال 2021 در یک “چالش خاموشی” در تیک تاک TikTok جان خود را از دست دادند، که کاربران را تشویق می‌کرد تا زمانی که از هوش می روند خود را خفه کنند، روز سه شنبه شکایتی را در دادگاه عالی شهرستان لس‌آنجلس تنظیم کردند.

 

به نمایندگی از مرکز حقوقی قربانیان رسانه های اجتماعی (SMVLC)، یک منبع قانونی برای والدین کودکان آسیب دیده از اعتیاد و سوء استفاده از رسانه های اجتماعی، آنها ادعا می کنند که “الگوریتم خطرناک این پلتفرم به طور عمدی و مکرر” ویدئوهای چالش را در فید کودکان قرار داده و آنها را تشویق می کند تا در چالش جدید شرکت کرده و در نهایت جانشان را می‌گیرد.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

متیو پی برگمن، وکیل موسس SMVLC گفت: «تیک تاک TikTok باید به خاطر ارسال محتوای مرگبار به این دو دختر جوان پاسخگو باشد. تیک تاک TikTok میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کرده است تا عمداً محصولاتی را طراحی کند که محتوای خطرناکی را که می‌داند خطرناک است و می‌تواند منجر به مرگ کاربرانش شود، ارائه دهد.»

 

بر اساس این شکایت، او در ۱۵ ژوئیه ۲۰۲۱ در نتیجه‌ای که پلیس تشخیص داد نتیجه مستقیم تلاش برای «چالش خاموشی» TikTok بود، درگذشت.

 

یک کودک ۱۲ ساله نیز در حالی که ظاهراً تصویر خود را در حال انجام این چالش در اوکلاهما ضبط می‌کرد، جان باخت. در ماه مارس، جاشوا هایلیزوس، ۱۲ ساله در کلرادو،  پس از انجام “چالش خاموشی” در حمام خانه اش از هوش رفت.  او سه هفته بعد در بیمارستان درگذشت.

 

در ژانویه نیز  یک دختر ۱۰ ساله ایتالیایی توسط خواهر کوچکترش در حمام مرده پیدا شد، در حالی که تلفن همراهش نزدیکش بود.  تیک تاک می‌گوید اقداماتی را برای جلوگیری از اشتراک گذاری فیلم‌های خطرناک توسط کاربران انجام داده است.  جستجوی «چالش خاموشی» در اپلیکیشن شبکه‌های اجتماعی به پیامی منجر می‌شود که به این شرح است: «چگونه چالش‌ها و حقه‌های مضر را بیاموزید».

 

در این شکایت آمده است: «TikTok بدون شک می‌دانست که چالش مرگبار Blackout از طریق برنامه آنها در حال گسترش است و الگوریتم آنها به طور خاص چالش Blackout را به کودکان، از جمله کسانی که فوت کرده‌اند، ارائه می‌دهد.

 

این شکایت تعدادی از شکایات علیه TikTok را فهرست می‌کند، از جمله اینکه الگوریتم آن محتوای مضر را تبلیغ می‌کند، به کاربران زیر سن قانونی اجازه ورود به برنامه را می‌دهد و به کاربران یا قیم قانونی آنها در مورد ماهیت اعتیادآور برنامه هشدار نمی‌دهد.

 

این شرکت در گذشته به دلیل اجازه گسترش چالش های خطرناک مورد انتقاد قرار گرفته است.

 

پزشکان گزارش دادند که «چالش جعبه شیر» در سال 2021، که کاربران را به روی هم چیدن و بالا رفتن از جعبه‌های شیر تشویق می‌کرد، منجر به دررفتگی شانه‌ها، پارگی ACL و حتی آسیب‌های نخاعی شد.

 

مطالب مرتبط…

اینستاگرام اسکن چهره را برای تایید سن کاربران آزمایش می‌کند

مرورگر اینترنت اکسپلورر به پایان راه رسید

 

در سال 2020، یک دختر 15 ساله پس از شرکت در “چالش بنادریل” که در آن کاربران برای ایجاد اثرات توهم زا مقدار زیادی آنتی هیستامین مصرف کردند، جان باخت.

 

در سال 2020، دو کودک خردسال پس از شرکت در چالش “جمجمه شکن” متهم به حمله شدند که باعث تشنج یکی از قربانیان شد.

 

وکلای SMVLC ادعا کردند که شرکت آگاهانه اجازه داده است که چنین محتوایی در پلتفرم تکثیر شود زیرا باعث افزایش تعامل، تعداد کاربران و در نهایت سود می شود.

 

آنها گفتند: “TikTok سود بیشتر شرکتی را بر سلامت و ایمنی کاربران خود و به طور خاص بر سلامت و ایمنی کودکان آسیب پذیر در اولویت قرار داده است.”

 

خانواده‌های والتون و آرویو به دنبال مبلغ نامشخصی برای غرامت هستند و از هیئت منصفه دادگاهی در کالیفرنیا درخواست کرده‌اند.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم جدید اینستاگرام؛ همه چیز به سود تولید کنندگان محتوا

اینستاگرام اعلام کرد که الگوریتم خود را با هدف کمک به حساب‌های کاربری که دنبال‌کنندگان کمتری دارند، تغییر می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *