واکسن آسترازنکا

کانادا 13.6 میلیون دوز واکسن آسترازنکا را به دلیل کمبود تقاضا حذف می کند

واکسن آسترازنکا

کانادا قرار است حدود 13.6 میلیون دوز واکسن آسترازنکا را حذف کند زیرا نتوانسته است هیچ گیرنده ای برای آن در داخل یا خارج از کشور پیدا کند.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، کانادا در سال 2020 قراردادی را با آسترازنکا (AstraZeneca) امضا کرد تا 20 میلیون دوز از این واکسن را دریافت کند و 2.3 میلیون کانادایی حداقل یک دوز از آن را عمدتاً بین مارس تا ژوئن 2021 دریافت کردند.

 

به دنبال نگرانی های نیمه اول سال 2021 در مورد لخته های خون نادر اما بالقوه کشنده ناشی از واکسن آسترازنکا، کانادا بر استفاده از واکسن ها بیونتک، فایزر و مدرنا متمرکز شد.

 

این در حالی است که بسیاری از کشورهای اروپایی افزایش قابل توجهی در عفونت‌های جدید کرونا را تجربه می‌کنند و کارشناسان هشدار می‌دهند که با برداشته شدن تقریباً همه محدودیت‌ها و کاهش مصرف بیشتر، موارد ممکن است در طول تابستان افزایش یابد.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

موارد جدید در پرتغال، فرانسه، آلمان، ایتالیا، اسپانیا، یونان، هلند و دانمارک به دلیل عفونی‌تر شدن زیرشاخه‌های جدید Omicron BA.4 و BA.5 در حال افزایش است. سطح عفونت کرونا در بریتانیا در یک هفته بیش از 30 درصد افزایش یافته است.

 

در ژوئیه 2021، کانادا متعهد شد که بقیه منابع خریداری شده خود، حدود 17.7 میلیون دوز واکسن آسترازنکا را اهدا کند.

 

اما روز سه‌شنبه، وزارت بهداشت کانادا گفت که علی‌رغم تلاش‌ها برای تحقق این تعهد، 13.6 میلیون دوز منقضی شده است و باید دور ریخته شود.

 

در مجموع، کانادا 8.9 میلیون دوز از واکسن آسترازنکا از منبع اصلی خود و 4.1 میلیون دوز که از برنامه اشتراک واکسن Covax خریداری کرد، اهدا کرد.

 

مطالب مرتبط…

کشورهای اروپایی که می‌توانید بدون زدن واکسن کرونا به آنجا سفر کنید

علائم ویروس کرونا ممکن از تا 15 ماه همراه شما باشد

 

حدود 85 درصد از کانادایی ها کاملاً واکسینه شده در نظر گرفته می شوند، این در حالی است که 61 درصد از جمعیت جهان و تنها 16 درصد از مردم در فقیرترین کشورهای جهان زندگی می کنند.

 

واکسن آسترازنکا

آشنایی با واکسن آسترازنکا

واکسن کووید-۱۹ آکسفورد-آسترازنکا (Oxford–AstraZeneca COVID-19 vaccine)، با شناسهٔ (AZD1222)، یک واکسن کووید-۱۹ است که توسط دانشگاه آکسفورد و شرکت آسترازنکا توسعه داده شده و از طریق عضلانی تزریق می‌شود. این واکسن، با استفاده از آدنو ویروس ChAdOx1 شامپانزه به عنوان ناقل ویروسی ساخته شده‌است.این واکسن از دسامبر سال ۲۰۲۰، در حال انجام تحقیقات بالینی فاز III بوده‌است.

 

واکسن آسترازنکا یکی از واکسن های مخصوص مقابله با کرونا است که هم اکنون در ایران افراد زیادی آن را دریافت کرده‌اند.

 

بنابراین داشتن اطلاعات بیشتر در مورد عملکرد و تاثیرگذاری واکسن آسترازنکا، به شما کمک می‌کند تا با خیال راحت‌تر این واکسن را دریافت کنید.

این واکسن از نسخه ضعیف شده ویروس سرماخوردگی معمولی (معروف به آدنوویروس) از شامپانزه‌ها ساخته شده است. در واقع این واکسن  از یک ناقل استفاده می‌کند تا بخشی از DNA کروناویروس را به سلول‌های شما منتقل کند. سپس سلول‌های شما آن DNA را می‌گیرند و آن را به پروتئین اسپایک تبدیل می‌کنند.

 

این همان چیزی است که ویروس از آن برای ورود به سلول‌ها و ایجاد عفونت استفاده می‌کند.

 

سلول‌های شما واکنش ایمنی نشان می‌دهند، اما مقدار ویروس واقعی خیلی کم است و شما به این بیماری مبتلا نمی‌شوید.

 

در حال حاضر توصیه می‌شود که دو دوز از واکسن را بین ۸ تا ۱۲ هفته دریافت کنید. در ضمن، هم اکنون این واکسن برای بزرگسالان ۱۸ سال به بالا تجویز می‌شود.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

خواص موز سبز

خواص مصرف موز نرسیده برای بدن

دانشمندان طی  مطالعه‌ای در یک دوره ۲۰ ساله دریافتند که نشاسته موجود در موز نرسیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *