همکاری ایلان ماسک و پنتاگون

همکاری ایلان ماسک و پنتاگون برای اعزام نیرو به نقاط مختلف جهان

همکاری ایلان ماسک و پنتاگون

اسناد نشان می دهد که وزارت دفاع ایالات متحده آمریکا در حال مذاکره با ایلان ماسک برای استفاده بالقوه از موشک های اسپیس ایکس برای استقرار سریع پرسنل نظامی و محموله در سراسر کره زمین بوده است.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از نیوزویک، پنتاگون بررسی کرده است که آیا می‌تواند از موشک استارشیپ- یک وسیله نقلیه بالابر فوق‌سنگین که برای پروازهای فضایی طولانی‌مدت طراحی شده است – برای حمل و نقل نظامی ایالات متحده استفاده کند یا خیر.

 

جزئیات همکاری ایلان ماسک و پنتاگون

بر اساس اسنادی که توسط پنتاگون در دسترس عموم قرار گرفته، فرماندهی حمل نقل پنتاگون USTRANSCOM اعلام کرده که با اسپیس‌ اکس همکاری می‌کند تا تحقیقات در رابطه با امکان پرتاب تجهیزات به فضا و بازگرداندن آن‌ها به زمین را به جای حمل و نقل آن‌ها با پرواز ترابری را بررسی کند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

طبق بیانیه‌ی مطبوعاتی USTRANSCOM، فناوری موشکی SpaceX روزی می‌تواند به سرعت تجهیزات و منابع حساس را در زمان‌های وقوع بحران‌های حاد انتقال دهد و کمک‌های بشردوستان را نیز فراهم کند.

 

در حالی که پنتاگون بیشتر تاکید کرده که استفاده از این فناوری برای ترابری و انتقال تجهیزات و کمک‌های بشردوستانه است، اما اسناد داخلی نشان می‌دهد همکاری ایلان ماسک و پنتاگون بخشی از همکاری‌های تحقیقاتی خود را برای استفاده‌ی احتمالی از قابلیت‌های اسپیس اکس برای ساختن یک ناوگان نظامی مبتنی بر استارشیپ انجام می‌دهد.

 

طبق گزارش ها، وزارت دفاع ایالات متحده استفاده از موشک های اسپیس ایکس ایلان ماسک را برای جابجایی نیروها و محموله‌ها مورد بررسی قرار داده است.

 

با این حال، اسنادی که اخیراً منتشر شده اند به جزئیات بیشتری در مورد امکان استفاده از موشک های اسپیس ایکس و همچنین مزایای مربوطه می پردازند، از جمله اینکه می تواند زمان پاسخگویی سریع تری نسبت به استفاده از هواپیما ارائه دهد.

 

مطالب مرتبط…

ایلان ماسک همچنان به حمایت از دوج کوین ادامه می‌دهد

ایلان ماسک می خواهد 10 درصد از مشاغل تسلا را کاهش دهد

 

موشک استارشیپ شرکت اسپیس ایکس

دو مورد از اهداف همکاری ایلان ماسک و پنتاگون عبارتند از: “بررسی امکان فنی استفاده از سیستم پرتاب استارشیپ اسپیس ایکس در پنج سال آینده برای حمایت از الزامات حمل و نقل لجستیک جهانی وزارت دفاع” و “پیش‌بینی هزینه‌های استفاده از SpaceX Starship برای تحویل محموله‌های وزارت دفاع و پشتیبانی از آن.

 

این گزارش عمدتاً فاقد جزئیات صریح است که حمل و نقل نظامی مبتنی بر استارشیپ چگونه خواهد بود و چگونه کار می کند. علاوه بر این، مشخص نیست که چنین احتمالی چقدر دور از ذهن است.

اسپیس ایکس هنوز پرواز آزمایشی از اولین نسخه کامل Starship انجام نداده است، در حالی که اداره هوانوردی فدرال اخیرا مجوز زیست محیطی را برای پرتاب مداری از سایت این شرکت در تگزاس جنوبی صادر کرده است.

 

در اوایل این ماه، ایلان ماسک، مدیرعامل اسپیس ایکس در توییتی اعلام کرد که Starship در ماه جولای “آماده پرواز” خواهد بود.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

الگوریتم اینستاگرام

الگوریتم جدید اینستاگرام؛ همه چیز به سود تولید کنندگان محتوا

اینستاگرام اعلام کرد که الگوریتم خود را با هدف کمک به حساب‌های کاربری که دنبال‌کنندگان کمتری دارند، تغییر می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *