ارز دیجیتال اوگاندا

بانک مرکزی اوگاندا صدور ارز دیجیتال را بررسی می‌کند

ارز دیجیتال اوگاندا

یکی از مقامات ارشد بانک مرکزی اوگاندا روز جمعه گفت: بانک مرکزی اوگاندا در حال بررسی این است که آیا ارز دیجیتال صادر کند یا خیر.

 

بانک مرکزی اوگاندا تاکنون خرید و فروش ارزهای دیجیتال را ممنوع نکرده است، اما نگرانی هایی در مورد خطرات ناشی از این فناوری از جمله حمایت از مصرف کننده دارد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از رویترز، اندرو کاوره، مدیر پرداخت های ملی بانک اوگاندا در مصاحبه ای با رویترز گفت: «بانک اوگاندا در حال حاضر در حال انجام مطالعات اولیه در مورد اینکه آیا یک ارز دیجیتال بانک مرکزی باید در نظر گرفته شود یا نه… و به ویژه در حال بررسی اهداف سیاستی است که این ارز دیجیتالی را مورد توجه قرار دهد.»

 

رویکرد دولت های آفریقایی به ارزهای دیجیتال متفاوت است.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

بانک مرکزی نیجریه سال گذشته قبل از راه‌اندازی ارز دیجیتال خود، بانک‌های محلی را از کار با ارزهای دیجیتال منع کرد، در حالی که جمهوری آفریقای مرکزی ماه گذشته بیت‌کوین را به‌عنوان یک ارز رسمی و اولین ارز آفریقایی پذیرفت.

 

Kawere گفت که آنها هیچ جدول زمانی برای پایان دادن به مطالعات خود یا صدور ارز دیجیتال ندارند، اما گفت که آنها به ویژه بر روی خطرات پیرامون این فناوری تمرکز کرده اند.

 

“حمایت از مصرف کننده – این یک نگرانی بسیار بزرگ برای ما به عنوان بانک اوگاندا است. در اوگاندا ما سطح سواد مالی دیجیتالی پایینی داریم… جمعیت نیاز به کمی محافظت در برابر برخی از این نوآوری های مالی نسبتاً پیشرفته دارند.”

 

مطالب مرتبط…

تب سرمایه‌گذاری در ارز دیجیتال بالا گرفته است

جمهوری آفریقای مرکزی، بیت کوین را به عنوان ارز رسمی پذیرفت

 

 

کاوره گفت که دسترسی به چنین ارزی به دلیل سطوح پایین نفوذ زیرساخت های لازم مانند تلفن های هوشمند، رایانه ها و اینترنت نیز مشکل ساز خواهد بود.

 

کاواره گفت که ارزهای دیجیتال قبلاً به طور غیررسمی در اوگاندا مورد استفاده قرار می گرفتند.

 

بر اساس پلتفرم داده بلاک چین Chainalysis، اوگاندایی ها بین مارس 2019 تا مارس 2022، ارز دیجیتالی معادل 4.8 میلیارد دلار دریافت کرده اند.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

فرصت‌های شغلی در آمریکا

10 صنعتی که فرصت‌های شغلی در آنها رو به کاهش است

دولت آمریکا داده‌های جدید خود در خصوص فرصت‌های شغلی را در این کشور اعلام و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *