علائم یائسگی

داروی جدید برای کاهش گرگرفتگی در دوران یائسگی

علائم یائسگی

گرگرفتگی رایج ترین علامت یائسگی است که از هر چهار زن یائسه در سه مورد اتفاق می افتد و می تواند در طول روز و شب در طی چندین سال رخ دهد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از یونایتدپرس اینترنشنال، محققان می گویند که یک درمان جدید و موثر پیدا کرده اند که می تواند تسکین دهنده و جایگزینی برای درمان های موجود باشد.

 

در دهه‌ی گذشته پزشکان شروع به درک اینکه چگونه نورون های خاص تحت تأثیر کاهش سطح استروژن در طول یائسگی قرار می گیرند و باعث گرگرفتگی و تعریق آزاردهنده می شوند، شده اند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

محققان اکنون درک درستی از مسیرهای عصبی که در گرگرفتگی دخیل هستند دارند.

 

نیل پری، رئیس مامایی و زنان در دانشکده پزشکی دانشگاه کارولینای شمالی گفت: این به ما امکان می دهد که در واقع درمان های خاص تری را پیشنهاد دهیم، بنابراین، فزولینتانت یک درمان غیر هورمونی نمونه ای از یک درمان خاص تر است.

 

نیل پری گفت: داشتن درمان هایی که در واقع گرگرفتگی را کاهش می دهد، کیفیت زندگی را بهبود می بخشد، و همچنین به این زنان اجازه می دهد تا در سطحی عمل کنند که او افزود که آنها قبل از یائسگی انجام داده‌اند.

 

علائم یائسگی چیست؟

علائم شایع در یائسگی شامل تعریق شبانه، بی خوابی، خشکی واژن، پوست تحریک شده، عارضه بی اختیاری ادراری مکرر و عفونت های دستگاه ادراری، بد خلقی و کاهش علاقه به رابطه جنسی است.

 

علائم از نظر طول، شدت و تاثیری که بر روی زنان می گذارد بسیار متفاوت است.

 

مطالب مرتبط…

دوران پیش از یائسگی چگونه است؟

 

در طول یائسگی برای برخی از زنان این کاهش توانایی تولید مثل ممکن است عمیقا احساس شود.

 

یائسگی برای همه زنان یک تجربه شخصی است، نه فقط یک بیماری پزشکی.

 

با این حال، کاهش میزان تولید استروژن از تخمدان در حالی که زنان به ۴۰ سالگی می رسند، اغلب جزء علائمی است که می تواند آزار دهنده باشد و ممکن است نیاز به مراقبت پزشکی داشته باشد.

 

هنگامی که تخمدان ها تولید استروژن خود را متوقف کردند، تغییرات دیگری نیز رخ می دهد که ممکن است تأثیر بیشتری بر سلامتی طولانی مدت داشته باشد. معمولاً این تغییرات بر قدرت و تراکم استخوان ها تأثیر می گذارد و خطر ابتلا به بیماری پوکی استخوان را افزایش می دهد. استخوان های اسکلت ماده برای حفظ قدرت و مقاومت در برابر شکستگی به استروژن بستگی دارند. معمولاً اولین علامت شکستگی استخوان است. به همین دلیل پوکی استخوان را “اپیدمی خاموش” خوانده اند.

 

همچنین برخی شواهد نشان می دهد که کمبود استروژن علت برخی تغییرات شیمیایی در بدن است که زنان را بعد از یائسگی به ویژه در برابر بیماری های قلبی و سکته آسیب پذیر می کند.

 

همیشه تأیید اینکه یائسگی واقعاً اتفاق افتاده است، آسان نیست.

 

البته قاعدگی های نامنظم و گرگرفتگی گاه به گاه علامت وقوع تغییراتی است، اما شناسایی زمان یائسگی واقعی خیلی ساده نیست، خصوصاً اگر قرص مصرف می کنید یا درمان جایگزینی هورمون (HRT) را برای تسکین علائم دوره یائسگی از سوی پزشک تجویز شده است.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

خواص موز سبز

خواص مصرف موز نرسیده برای بدن

دانشمندان طی  مطالعه‌ای در یک دوره ۲۰ ساله دریافتند که نشاسته موجود در موز نرسیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *