کوین اسپیسی

کوین اسپیسی در دادگاه لندن محاکمه می‌شود

کوین اسپیسی

پلیس بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد کوین اسپیسی بازیگر معروف و برنده جایزه اسکار به چهار مورد آزار جنسی سه مرد در بریتانیا متهم شده است و انتظار می‌رود این هفته در دادگاهی در لندن حاضر شود.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از یورونیوز، اسپیسی ۶۲ ساله، همچنین به یک مورد واداشتن یک فرد به فعالیت جنسی همراه با دخول بدون رضایت متهم است.

 

اسپیسی قرار است روز پنجشنبه در دادگاه وست مینستر لندن حاضر شود.

 

حوادث ادعایی بین مارس ۲۰۰۵ و اوت ۲۰۰۸ در لندن و در آوریل ۲۰۱۳ در غرب انگلستان رخ داد. قربانیان اکنون در ۳۰ و ۴۰ سالگی هستند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

دادستانی سلطنتی ماه گذشته اتهامات علیه اسپیسی را تأیید کرد.

 

اسپیسی برنده دو جایزه اسکار، در سال ۲۰۱۹ توسط پلیس بریتانیا در مورد ادعای چندین مرد مبنی بر اینکه آن‌ها را مورد آزار جنسی قرار داده است، مورد بازجویی قرار گرفت.

 

کوین اسپیسی در سال ۱۹۹۵ جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل مرد را برای فیلم «مظنونین معمول» و اسکار بازیگر نقش اول را برای فیلم «زیبایی آمریکایی» در سال ۱۹۹۹ دریافت کرد.

 

اما فعالیت حرفه‌ای او در سال ۲۰۱۷ به طور ناگهانی متوقف شد، زمانی که  آنتونی رپ بازیگر، این ستاره سینما را متهم کرد که در یک مهمانی در دهه ۱۹۸۰، زمانی که رپ نوجوان بود، به او آزار جنسی رسانده است.

 

اسپیسی این اتهامات را رد می کند.

 

اتهام آزار جنسی به کوین اسپیسی

زندگی نامه کوین اسپیسی

کوین اسپیسی با نام کامل کوین اسپیسی فولر به انگلیسی Kevin Spacey در 26 ژوئیه 1959 در اورنج جنوبی، نیوجرسی آمریکا متولد شد.

 

مادرش منشی و پدرش نویسنده برنامه‌های تبلیغاتی و صنعتی بود.

 

قد او 178 سانتیمتر است. او یک خواهر و برادر بزرگتر از خودش دارد.

 

در جوانی اسپنسر تریسی ستاره محبوب او بود. در نتیجه او با ترکیب نام و فامیل اسپنسر تریسی نام فامیل اسپیسی را برای خود برگزید.

 

خانواده اش به دلیل شغل غیر عادی پدرش مدام در حال نقل مکان از جایی به جای دیگر بودند و سرانجام زمانی که کوین 4 ساله بود در کالیفرنیای جنوبی ساکن شدند.

 

مطالب مرتبط…

واکنش امبر هرد و جانی دپ به حکم دادگاه چه بود؟

آنچه باید درباره بیماری جاستین بیبر بدانیم

بازگشت «داوطلبانه» کوین اسپیسی به لندن؛ موضوع پرونده: چهار تعرض جنسی به مردان

 

کوین اسپیسی

کوین اسپیسی در دوران نوجوانی خانه چوبی خواهرش را آتش زد و به همین خاطر والدینش او را به آکادمی نظامی نورثریج فرستادند.

 

اما چند ماه بعد از آن جا اخراج شد و به دبیرستان چتسورث رفت، در آن جا توانست علاقه خود به بازیگری را دنبال کرده و در نمایش های مختلف شرکت کند.

 

از همان زمان نام وسط خود یعنی اسپیسی را به عنوان نام خانوادگی اش انتخاب کرد و تا مدتی سعی کرد تا به عنوان کمدین اسم و رسمی پیدا کند.

 

سال 1977 از دبیرستان فارغ التحصیل شد و مدت کوتاهی در کالج ولی لس آنجلس تحصیل کرد اما سال 1979 به توصیه یکی از دوستانش (وال کیلمر) در دبیرستان چتسورث به برنامه تئاتر جولیارد پیوست و تا سال 1981 در آن جا آموزش دید.

 

کوین اسپیسی بازیگری تئاتر را از سال ۱۹۸۰ آغاز کرد و پس از آن به سینما و تلویزیون راه یافت.

 

او در اوایل سال ۱۹۹۰ توانست نظر مثبت منتقدین را به خود جلب کند و با کسب اولین جایزه اسکار برای بهترین نقش مکمل در فیلم مظنونین همیشگی در سال ۱۹۹۵، به اوج شهرت رسید.

 

او کاندیداتوری جوایز جشنواره های امی و گلدن گلاب را در کارنامه هنری خود دارد.

 

این بازیگر محبوب در فیلم های زیادی ایفای نقش کرده که از مهم ترین آنها می توان به هفت (۱۹۹۵)، محرمانه لس آنجلس (۱۹۹۷) و بازگشت سوپرمن (۲۰۰۶) اشاره کرد. او همچنین برنده بهترین بازیگر جشنواره گلدن گلاب به خاطر بازی در سریال های درام تلویزیونی شده است.

 

نقش‌های برجسته او می توان به محرمانه لس‌آنجلس، هفت در کنار برد پیت و مورگان فریمن، شنا با کوسه‌ها، به دیگری نیکی کن، مذاکره‌کننده و کی-پکس اشاره کرد.

 

از سال 2013 وی در سریال درام سیاسی خانه پوشالی محصول شبکه نتفلیکس بازی می‌کند که برایش جایزه گلدن گلوب بهترین بازیگر مرد سریال تلویزیونی درام و نامزدی جایزه امی بهترین بازیگر نقش اول مرد در یک سریال درام را به همراه داشته‌است.

 

اسپیسی برنده دو جایزه اسکار و یکی از مستعدترین و تحسین شده‌ترین بازیگران دو دهه اخیر سینما است.

 

اتهام آزار جنسی به کوین اسپیسی

آنتونی راپ ادعا کرده بود که در سال 1986 هنگامی که 14 ساله بود کوین اسپیسی در حالت مستی به او نزدیک شده و قصد برقراری رابطه ی جنسی با او را داشته است و او را تهدید کرده که در این مورد به کسی چیزی نگوید.

پس از آن افراد دیگری از جمله هدر اونرو روزنامه نگار، تونی مونتانا فیلمساز، بازیگر روبرتو کاوازوس بازیگر و هشت نفر از دست اندرکاران خانه پوشالی ادعا کردند که اسپیسی با آن ها رفتار نامناسبی داشته است.

 

اسپیسی این اتهامات را رد کرده و از هر گونه اظهار نظر در این مورد خودداری کرده است.

 

در پی اتهامات علیه اسپیسی ساخت فصل ششم و پایانی سریال خانه پوشالی به حال تعلیق در آمده است.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *