آتش سوزی در جنگل

بازماندگان آتش سوزی‌های جنگلی با خطر بیشتری برای ابتلا به سرطان روبرو هستند

آتش سوزی در جنگل

آتش‌سوزی‌های جنگلی، باعث افزایش مشکلات تنفسی و حملات قلبی برای افرادی که در آن نزدیکی زندگی می‌کنند، می‌شوند.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از یونایتدپرس اینترنشنال، تحقیقات جدید کانادایی نشان می دهد که این آتش سوزی ها ممکن است خطر ابتلا به سرطان ریه و مغز را نیز در طول زمان افزایش دهند.

 

افرادی که در 10 سال گذشته در حدود 30 مایلی آتش‌سوزی‌های جنگلی زندگی می‌کردند، 10 درصد بیشتر در معرض ابتلا به سرطان مغز بودند و در مقایسه با افرادی که دورتر از این آتش‌ها زندگی می‌کردند، 5 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان ریه بودند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

اسکات ویچنتال، استادیار گروه اپیدمیولوژی، آمار زیستی و بهداشت شغلی در دانشگاه مک گیل در مونترال، نویسنده این مطالعه گفت: ما سیگنال ثابتی برای خطر سرطان ریه و مغز در میان افرادی که در نزدیکی آتش سوزی زندگی می کنند، دیدیم.

 

ما می دانیم که طیف وسیعی از مواد سرطان زا در طول آتش سوزی های جنگلی آزاد می شوند که ممکن است خطر ابتلا به این سرطان ها را افزایش دهد.

 

آتش‌سوزی‌های جنگلی معمولاً در جنگل‌ها، علف‌زارها یا دشت‌ها شروع می‌شوند و اغلب در اثر آتش‌سوزی در کمپ، ته‌سیگارهای دور ریخته شده، جرقه‌های ناشی از خطوط برق یا آتش‌سوزی ایجاد می‌شوند.

 

نویسندگان مطالعه خاطرنشان کردند که این آتش‌سوزی‌ها در مناطق مشابهی از کشور رخ می‌دهند، بنابراین افرادی که در این مناطق زندگی می‌کنند می‌توانند به طور مداوم در معرض آلاینده‌های بالقوه سرطان‌زای آتش‌سوزی‌های جنگلی قرار بگیرند.

 

برای این مطالعه، ویچنتال و همکارانش داده‌های 20 ساله را در مورد بیش از 2 میلیون کانادایی ردیابی کردند تا درباره اینکه چگونه آتش‌سوزی‌ها بر خطر ابتلا به سرطان‌های خاص تأثیر می‌گذارند، اطلاعات بیشتری کسب کنند.

 

مطالب مرتبط…

سرطان مری در میان آمریکایی‌های میانسال در حال افزایش است

استفاده همزمان از سیگار و سیگار الکترونیکی برای سلامت قلب شما مفید نیست

 

 

ویچنتال گفت: «هنوز چیزهای زیادی برای یادگیری در مورد نوع آلودگی پس از آتش سوزی وجود دارد.

 

پژوهشگران گفته اند: در روزهای پس از آتش‌سوزی، تعداد مراجعات به بیمارستان برای حملات آسم، تشدید بیماری انسدادی مزمن ریه (COPD) و سایر بیماری‌های ریوی افزایش می‌یابد.

 

هر فردی که در نزدیکی دود آتش سوزی زندگی می کند ممکن است چشم هایش سوزش، آبریزش بینی، سرفه و/یا مشکل در تنفس داشته باشد.

متخصصان گفته‌اند که دقیقاً آنچه در دود است بستگی به چیزی دارد که می سوزد، اما “به طور کلی، آتش سوزی ها حاوی ذرات کوچکی هستند که می توانند به اعماق ریه ها نفوذ کنند و باعث مشکلات سلامتی شوند.

 

” همچنین سموم مختلفی می تواند در دود وجود داشته باشد که قبلاً به طور مستقل با افزایش سرطان ریه مرتبط بوده است، از جمله هیدروکربن های آروماتیک چند حلقه ای [PAHs].”

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

خواص موز سبز

خواص مصرف موز نرسیده برای بدن

دانشمندان طی  مطالعه‌ای در یک دوره ۲۰ ساله دریافتند که نشاسته موجود در موز نرسیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *