سربازان اوکراینی

ادعای روسیه: سربازان اوکراینی توسط آزمایش های مخفی به “هیولا” تبدیل شده‌اند!

سربازان اوکراینی

مقامات روسی روز دوشنبه ادعا کردند که سربازان اوکراینی در آزمایشگاه‌های بیولوژیک اوکراین با بودجه دولت آمریکا به “هیولا” تبدیل شده‌اند.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از نیوزویک، رسانه دولتی کومرسانت گزارش داد، نایب رئیس شورای فدراسیون روسیه و دومای دولتی، کنستانتین کوساچف و ایرینا یارووایا این اظهارات را پس از نشست منظم کمیسیون پارلمانی که در ماه مارس برای بررسی فعالیت‌های آزمایشگاه‌های بیولوژیک اوکراین با بودجه آمریکایی ها تشکیل شد، بیان کردند.

 

به گفته کوساچف و یارووایا، روسای مشترک کمیسیون، تجزیه و تحلیل خون سربازان اوکراینی نشان داد که آنها تحت “آزمایش‌های مخفی” قرار گرفته اند که آنها را به “بی رحم ترین هیولاها” تبدیل کرده است.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

کوساچف در گفتگو با خبرنگاران پس از نشست روز دوشنبه، ادعا کرد که آزمایش‌هایی روی سربازان اوکراینی انجام شده و آزمایش‌هایی روی «بیماری‌های بسیار خطرناک» نیز در خاک اوکراین انجام شده است که «در شرایط خاصی می‌توان برای اهداف نظامی توزیع کرد».

 

کوساچف ادعا کرد که نمونه‌های خون از سربازان اسیر اوکراینی نشان می‌دهد که “برای تعدادی از بیماری‌ها، از جمله بیماری‌های غیرمعمول برای خاک اوکراین، محتوای مواد مربوطه چندین برابر بیشتر از هنجارهای مجاز است.”

 

یارووایا گفت که در تجزیه و تحلیل خون آثاری از داروها، هپاتیت A و ویروس نیل غربی که باعث تب نیل غربی می شود، یافت شد.

 

کریل ولکوف، ژنتیک دان روسی، در گفتگو با کومرسانت، خاطرنشان کرد که بیماری های ذکر شده توسط نایب رئیس دومای دولتی برای این منطقه خاص است. او همچنین خاطرنشان کرد که بیماری‌های نیمه گرمسیری در حال حاضر در مناطق جنوبی روسیه در حال گسترش هستند و ممکن است در اوکراین بارزتر باشند.

 

ولکوف گفت که ادعاهای این زوج اغراق آمیز بود.

 

این ادعاها پس از آن مطرح شد که مقامات روسی در 6 مارس این روایت نادرست را مطرح کردند که اوکراین در حال توسعه تسلیحات بیولوژیکی با کمک مالی ایالات متحده است.

مطالب مرتبط…

تونی رادکلین: شایعات در خصوص بیماری ولادیمیر پوتین، یک خیال واهی است

آزمایش موفقیت آمیز موشک مافوق صوت توسط آمریکا

 

نیوزویک پیشتر گزارش داده بود که وزارت دفاع روسیه مدعی شده است که به شواهدی دست یافته است که اوکراین و ایالات متحده برای تولید تسلیحات بیولوژیکی با یکدیگر همکاری کرده اند.

 

سرلشکر ایگور کوناشنکوف ادعا کرد که عوامل بیماری زا برای بیماری های کشنده مانند طاعون، سیاه زخم و وبا برای استفاده در جنگ های بیولوژیکی در آزمایشگاه های اوکراین با بودجه وزارت دفاع ایالات متحده (DOD) ساخته می شوند.

 

وب‌سایت راستی‌آزمایی اسنوپز خاطرنشان کرد که روسیه از سال 2018 این ادعای نادرست را مطرح کرده است که چنین آزمایشگاه‌هایی در اوکراین در حال توسعه قابلیت‌های جنگ میکروب‌ها هستند.

 

وزارت دفاع و وزارت بهداشت اوکراین از سال 1991 بخشی از برنامه کاهش تهدیدات تعاونی هستند که به دنبال کاهش تهدید سلاح های کشتار جمعی پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی است.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

مثلث برمودا

مثلث برمودا کجاست؟ علم چگونه معمای این مکان را حل کرد؟

بسیاری از مردم مثلث برمودا را یکی از اسرارآمیزترین نقاط زمین می‌دانند. اما به راستی چرا مثلث برمودا تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است؟ آیا این منطقه واقعا تا این اندازه ترسناک است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *