بوریس جانسون

بوریس جانسون قصد دارد تا سال 2030 در قدرت بماند

بوریس جانسون

بوریس جانسون، نخست‌وزیر بریتانیا، روز شنبه گفت که قصد دارد تا اواسط دهه آینده در قدرت بماند، علی‌رغم درخواست‌ها از او برای استعفا، که باعث می‌شود او طولانی‌ترین رهبر این کشور در 200 سال گذشته باشد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از رویترز، در اوایل این ماه، بوریس جانسون از رای اعتماد قانونگذاران محافظه کار که در آن 41 درصد از همکاران پارلمانی او به برکناری او رای دادند جان سالم به در برد و او به دلیل گمراه کردن عمدی پارلمان تحت بازجویی قرار دارد.

 

روز جمعه، نامزدهای محافظه‌کار در دو انتخابات میان‌دوره‌ای پارلمانی برای جایگزینی نمایندگان سابق محافظه‌کار که مجبور به کناره‌گیری شدند، شکست خوردند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

شکست در انتخابات میان دوره ای برای حزب محافظه کار نشان می دهد که درخواست گسترده رأی دهندگان که به جانسون کمک کرد اکثریت پارلمانی بزرگ را در دسامبر 2019 به دست آورد، ممکن است پس از رسوایی در مورد احزاب غیرقانونی که در خیابان داونینگ در طول قرنطینه ویروس کرونا برگزار شد، دچار شکاف شود.

 

بر اساس قوانین حزب محافظه کار، قانونگذاران آن نمی توانند به طور رسمی جانسون را برای یک سال دیگر به چالش بکشند، اما نارضایتی یا استعفای شدید تعدادی از وزرای ارشد می تواند موقعیت او را غیرقابل دفاع کند.

 

بریتانیا همچنین در میانه عمیق ترین بحران هزینه زندگی خود در دهه های اخیر قرار دارد و تورم آن به بالاترین حد خود در 40 سال اخیر رسیده است.

 

مطالب مرتبط…

وزارت دفاع بریتانیا: مسکو از لحاظ استراتژیک در جنگ شکست خورده است

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا باقی ماند

 

بوریس جانسونس

مایکل هوارد، رهبر سابق حزب، روز جمعه گفت که اکنون زمان خروج جانسون فرا رسیده است و الیور داودن، رئیس حزب محافظه کار پس از شکست در انتخابات میان‌دوره‌ای از سمت خود کناره‌گیری کرد.

 

با این حال، جانسون گفت که می‌خواهد برای سومین دوره در پست نخست وزیری خدمت کند و تا اواسط دهه 2030 به عنوان نخست‌وزیر باقی بماند تا به او فرصت دهد تا نابرابری‌های اقتصادی منطقه‌ای را کاهش دهد و در سیستم‌های قانونی و مهاجرتی بریتانیا تغییراتی ایجاد کند.

 

جانسون باید انتخابات ملی بعدی بریتانیا را تا دسامبر 2024 برگزار کند و تا سال 2029 به پیروزی سوم در انتخابات نیاز دارد.

 

اگر بعد از اوایل سال 2031 همچنان بر سر کار بود، رکورد مارگارت تاچر را به عنوان طولانی‌ترین نخست‌وزیر مستمر بریتانیا از زمان رابرت بنکس جنکینسون، که از سال 1812 تا 1827 بر سر کار بود، می‌شکند.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *