جیک سالیوان

آمریکا می‌گوید ایران به روسیه پهپادهای جنگی می‌دهد

جیک سالیوان

به گفته یک مقام ارشد آمریکایی، ایران قصد دارد صدها پهپاد با قابلیت حمل تسلیحات را برای استفاده در اوکراین به روسیه بدهد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، دیروز (دوشنبه) مدعی شد:” اطلاعات ما نشان می‌دهد که دولت ایران در حال آماده‌سازی برای ارایه بیش از صدها پهپاد از جمله پهپادهای با قابلیت حمل سلاح به روسیه بر اساس یک جدول زمانی فوری است.”

 

سالیوان گفت: «دولت ایران در حال آماده‌سازی برای ارائه حداکثر چند صد پهپاد [پهپادهای بدون سرنشین] از جمله پهپادهای با قابلیت حمل تسلیحات در یک جدول زمانی تسریع‌شده به روسیه است».

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

مشاور امنیت ملی کاخ سفید ادامه داد: اطلاعات ما بیشتر نشان می دهد که ایران در حال آماده شدن برای آموزش نیروهای روسی برای استفاده از این پهپادها است و قرار است جلسات آموزشی اولیه از اوایل ماه جولای آغاز شود.

 

سالیوان گفت هنوز مشخص نیست که آیا ایران هواپیماهای بدون سرنشین را به روسیه تحویل داده است یا خیر.

 

جیک سالیوان همچنین مدعی شد که ایران هواپیماهای بدون سرنشین مشابهی را در اختیار حوثی های یمن قرار داده است که پیش از برقراری آتش بس در اوایل سال جاری میلادی، حوثی ها از این پهپادها برای حمله به عربستان سعودی استفاده کرده اند.

 

برخی کارشناسان نظامی معتقدند یکی از ضعف های اساسی روسیه در جنگ 5 ماهه اخیر علیه اوکراین، نقصان نیروی پهپادی روسیه بوده است.

 

مطالب مرتبط…

وزارت دفاع بریتانیا: مسکو از لحاظ استراتژیک در جنگ شکست خورده است

 

افشاگری سالیوان در آستانه سفر جو بایدن، رئیس‌جمهور آمریکا به اسرائیل و عربستان سعودی، جایی که برنامه هسته‌ای ایران و فعالیت‌هایش در منطقه موضوع اصلی بحث و گفتگو خواهد بود، صورت می‌گیرد.

 

تصمیم آمریکا برای افشای علنی این که رقیب اصلی منطقه‌ای دو کشور به تسلیح مجدد روسیه کمک می‌کند، در حالی است که اسرائیل و عربستان سعودی به دلیل منافع داخلی خود در برابر پیوستن به تلاش‌های جهانی برای مجازات روسیه به دلیل تهاجم به اوکراین مقاومت کرده‌اند.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *