مذاکرات ایران و عربستان سعودی

عراق میزبان دور دیگری از مذاکرات ایران و عربستان سعودی است

ایران و عربستان سعودی

وزارت امور خارجه در بغداد روز شنبه بدون ارائه جزئیات بیشتر اعلام کرد که عراق روز چهارشنبه میزبان دور دیگری از مذاکرات ایران و عربستان سعودی خواهد بود.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از رویترز، فواد حسین، وزیر امور خارجه عراق طی سخنانی در یک مجمع دیپلماتیک در آنتالیا در سواحل جنوبی ترکیه که توسط رسانه‌های محلی نقل شده بود، قرار مذاکرات ایران و عربستان سعودی را فاش کرد.

 

به گفته رسانه‌های محلی، این مذاکرات چهارمین دور به میزبانی بغداد بین مقامات دو همسایه خواهد بود.

 

به پیج اینستاگرام ره آورد نیوز بپیوندید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

دیپلمات‌ها امیدوارند با باز شدن کانال‌های مستقیم مذاکره بین ایران و عربستان سعودی پس از سال‌ها خصومت که منطقه را به یک درگیری تمام عیار نزدیک کرده است، نشانه کاهش تنش‌ها در سراسر خاورمیانه باشد.

 

مذاکرات برای احیای توافق هسته‌ای 2015 ایران در روز جمعه پس از درخواست روسیه در آخرین لحظه، قدرت‌های جهانی را مجبور به توقف مذاکرات برای مدت نامعلومی علی‌رغم داشتن متنی تا حد زیادی تکمیل‌شده، کرد. جزئیات بیشتر کلیک کنید…

 

مذاکره‌کنندگان به مراحل پایانی 11 ماه گفتگو برای بازگرداندن توافق رسیده‌اند، توافقی که تحریم‌های ایران را در ازای محدود کردن برنامه هسته‌ای‌اش، که مدت‌ها توسط غرب به عنوان پوششی برای توسعه بمب‌های اتمی تلقی می‌شد، لغو کرد.

 

ایران با تاکید بر صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای، ادعای غرب را بارها رد کرده است.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *