کیم جونگ اون

کیم جونگ اون: کره شمالی آماده استفاده از سلاح های هسته ای در درگیری با آمریکا است

کیم جونگ اون

رسانه های دولتی کره جنوبی روز پنجشنبه گزارش دادند که کیم جونگ اون رهبر کره شمالی گفت آماده است از زرادخانه هسته ای کشورش در درگیری نظامی با ایالات متحده استفاده کند.

 

به گزارش ره آوردنیوز به نقل از یونایتدپرس اینترنشنال، کیم جونگ اون همچنین کره جنوبی را تهدید به “نابودی” کرد.

 

خبرگزاری دولتی کره گزارش داد که کیم جونگ اون این سخنان را در مراسمی در روز چهارشنبه در پیونگ یانگ به مناسبت شصت و نهمین سالگرد آتش بس که به جنگ کره پایان داد، بیان کرد.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

کیم در سخنرانی خود گفت: «نیروهای مسلح ما کاملاً آماده پاسخگویی به هر بحرانی هستند و بازدارندگی جنگ هسته‌ای کشور ما نیز کاملاً آماده است تا قدرت مطلق خود را صادقانه، دقیق و سریع برای مأموریت خود بسیج کند».

 

جشنی که کره شمالی آن را “روز پیروزی” می نامد شامل آتش بازی، پرواز هواپیماهای جنگنده و نمایش بود. همچنین اولین حضور عمومی کیم جونگ اون در سه هفته اخیر بود.

 

از سوی دیگر، کره جنوبی و آمریکا در ماه آینده مانورهای نظامی مشترک خود را از سر خواهند گرفت.

 

کیم جونگ اون گفت: “ایالات متحده که جدی ترین آسیب را به تاریخ مدرن کشور ما وارد کرده است، امروز به اقدامات خصمانه خطرناک علیه جمهوری ما ادامه می دهد.”

 

او افزود: «کره شمالی بار دیگر بر آمادگی کامل خود برای مقابله با هرگونه درگیری نظامی با ایالات متحده تاکید می کند.»

 

به گفته مقامات واشنگتن و سئول، پیونگ یانگ در سال جاری حداقل 18 دور پرتاب موشک انجام داده است و به نظر می رسد در هر زمان آماده انجام هفتمین آزمایش هسته ای خود است.

مطالب مرتبط…

ویکتور اوربان، مغضوب اتحادیه اروپا و محبوب محافظه‌کاران آمریکا

ادعای جدید آمریکا: روس‌ها دوبار از پهپادهای شاهد در کاشان دیدن کرده‌اند

 

کیم همچنین کره جنوبی و رئیس جمهور محافظه کار آن یون سوک یول را تهدید کرد که نسبت به مون جائه این، رئیس جمهور قبلی خود، موضع نظامی قوی تری علیه پیونگ یانگ اتخاذ کرده است.

 

برنامه موشکی کره شمالی

یون و دیگران در دولت او آشکارا در مورد انجام حملات پیشگیرانه علیه شمال در صورت شناسایی یک تهدید قریب الوقوع صحبت کرده اند.

 

کیم جونگ اون گفت: «این که آنها در مورد اقدام نظامی علیه کشور ما که دارای سلاح مطلقی است که آنها بیش از همه از آن می ترسند، صحبت کنند، پوچ و یک اقدام خود ویرانگر بسیار خطرناک است. چنین تلاش خطرناکی بلافاصله توسط یک نیروی قدرتمند مجازات خواهد شد و رژیم یون سوک یول و ارتش او نابود خواهند شد.»

 

پیونگ یانگ در ماه آوریل نسبت به پاسخ هسته ای به هرگونه حمله سئول هشدار داد و در حال آزمایش موشک های دوربرد و کوتاه بردی است که ادعا می کند قادر به حمل سلاح های هسته ای تاکتیکی هستند.

 

در پاسخ به تحریکات فزاینده، کره جنوبی و ایالات متحده ائتلاف نظامی خود را تحت رهبری یون تقویت کرده اند و قرار است ماه آینده مانورهای نظامی مشترک را در مقیاس کامل از سر بگیرند که خشم بیشتر کره شمالی را برانگیخته است.

 

کیم گفت: ما به اظهارات بی پروا اراذل و اوباش نظامی کره جنوبی گوش می دهیم و تمام اقدامات نظامی قابل توجه با ایالات متحده را زیر نظر داریم.

 

روز چهارشنبه، پارک جین، وزیر خارجه کره جنوبی از تمرینات نظامی دفاع کرد و گفت که تنش در شبه جزیره به دلیل تحریکات پیونگ یانگ ایجاد شده است.

 

وزیر امور خارجه کره جنوبی

پارک در یک نشست توجیهی در سئول به رسانه های بین المللی گفت: برای صلح و ثبات در شبه جزیره کره، یک موضع نظامی ترکیبی باید حفظ شود.

 

او همچنین هشدار داد که هفتمین آزمایش هسته‌ای پیونگ یانگ منجر به دور جدید تحریم‌های بین‌المللی سنگینی خواهد شد که می‌تواند شامل تمرکز بر هک کردن و تعقیب جرایم سایبری فزاینده رژیم باشد.

 

او گفت: «ما به تحریم‌های قوی علیه فعالیت‌های سایبری [کره شمالی] نیاز داریم.»

 

واشنگتن هشدار داده است که هکرهای مورد حمایت کره شمالی حملات خود را به طیف وسیعی از اهداف از پلتفرم‌های ارزهای دیجیتال گرفته تا بیمارستان‌ها افزایش می‌دهند تا بودجه برنامه‌های توسعه تسلیحات رژیم را تامین کنند.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

مثلث برمودا

مثلث برمودا کجاست؟ علم چگونه معمای این مکان را حل کرد؟

بسیاری از مردم مثلث برمودا را یکی از اسرارآمیزترین نقاط زمین می‌دانند. اما به راستی چرا مثلث برمودا تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است؟ آیا این منطقه واقعا تا این اندازه ترسناک است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *