گارد ملی روسیه

نیروهای گارد ملی روسیه به دلیل امتناع از جنگ در اوکراین اخراج شدند

گارد ملی روسیه

اعضای گارد ملی روسیه، روسگواردیا، پس از «نپذیرفتن» مأموریت خود برای شرکت در جنگ اوکراین، رسما اخراج شدند.

 

به گزارش ره آوردنیوز به نقل از نیوزویک، Rosgvardia که قبلا به عنوان “ارتش خصوصی پوتین” توصیف میشد و اکنون به گارد ملی روسیه معروف است.

 

گفته می‌شود گروه بزرگی از اعضای گارد ملی روسیه پس از رد دستورات پوتین برای جنگ در اوکراین اخراج شدند.

 

مسکو تایمز به نقل از خبرگزاری فرانسه گزارش داد، یک دادگاه نظامی در جمهوری جنوبی کاباردینو-بالکاریا در روسیه روز چهارشنبه ارزیابی کرد که اخراج 115 نظامی پس از امتناع از ورود به جنگ اوکراین قطعی است.

 

ره آوردنیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

گاردین روز جمعه گزارش داد که تصمیم دادگاه مشخص کرد که سربازان “خودسرانه” تصمیم به خودداری از انجام یک ماموریت رسمی گرفته‌اند.

 

طبق گزارش ها، این نیروها که یک نیروی داخلی جدا از ارتش روسیه هستند، تصمیم گرفتند به جای آن به پایگاه خود در روسیه بازگردند.

 

اگرچه به نظر می‌رسد روس‌ها عمدتاً از اقدامات پوتین در هدف قرار دادن همسایه اروپای شرقی خود حمایت می‌کنند، اما نشانه‌هایی از نارضایتی و مخالفت از آغاز تهاجم گسترده در فوریه وجود داشته است.

 

در روزهای آغازین جنگ، هزاران معترض ضد جنگ توسط مقامات روسیه در سراسر کشور دستگیر شدند.

 

برخی از قانونگذاران و اعضای نخبگان روسیه علناً با حمله به اوکراین نیز مخالفت کردند.

 

اوایل این هفته، رسانه های روسی گزارش دادند که در جریان نشست مجمع قانونگذاری منطقه پریمورسکی روسیه در شرق دور روسیه، لئونید واسیوکوویچ، یکی از اعضای فراکسیون حزب کمونیست این کشور، از پوتین خواست تا جنگ چند ماهه را متوقف کند و تا نیروهای خود را از کشور اروپای شرقی خارج کند.

 

واسیوکوویچ گفت: “ما میدانیم که اگر کشور ما عملیات نظامی را متوقف نکند، تعداد کودکان یتیم در کشور ما بیشتر خواهد شد.”

 

مطالب مرتبط…

کشورهای اتحادیه اروپا که عضو ناتو نیستند

تانک ترمیناتور؛ راه تسخیر شهرهای اوکراین هموار می‌شود؟

پوتین قانون جذب افراد بالای ۴۰ سال در ارتش روسیه را امضاء کرد

 

گارد ملی روسیه (روسگواردیا)

وی افزود: “در طول عملیات نظامی، جوانانی که می توانند منافع زیادی برای کشور ما داشته باشند می میرند و یا معلول می‌شوند. ما خواستار خروج فوری نیروهای فدراسیون روسیه هستیم.”

 

در پاسخ، اولگ کوژیمیاکو، فرماندار محلی، واسیوکوویچ را متهم کرد که “ارتش روسیه و مدافعان ما را که در مبارزه با نازیسم هستند بدنام کرده است.”

 

در پی این اظهارنظر، واسیوکوویچ و یکی از همکارانش، گنادی شولگا، سپس از جلسه شورا اخراج و گزارش شده است که آنها از حق رای در جلسه محروم شدند.

 

حمله پوتین به اوکراین به محض شروع با واکنش سریع بین المللی مواجه شد.

 

اکثریت قریب به اتفاق اعضای مجمع عمومی سازمان ملل متحد به محکومیت تهاجم در 2 مارس رأی دادند. تنها چهار کشور – بلاروس، اریتره، کره شمالی و سوریه – به همراه مسکو علیه قطعنامه مورد حمایت گسترده رأی دادند.

 

ایالات متحده و متحدان ناتو به سرعت تحریم های مالی قابل توجهی را با هدف هدف قرار دادن اقتصاد روسیه، اولیگارش‌های مسکو و شخص پوتین اعمال کردند.

 

آنها علاوه بر این، میلیاردها دلار کمک بشردوستانه و نظامی به نیروهای کی یف ارائه کرده اند، که تا کنون تا حد زیادی پیشروی روسیه به سمت غرب را دفع کرده است.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *