تجهیزات نظامی صربستان

صربستان توپخانه‌های خریداری شده از روسیه و چین را به نمایش گذاشت

تجهیزات نظامی صربستان

صربستان قرار است برای اولین بار سامانه پدافند هوایی FK-3 را که اخیراً از چین خریداری کرده است، به نمایش بگذارد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از دویچه وله، تجهیزات نظامی صربستان که چند سالی است از سوی چین و روسیه تامین می‌شود، در غرب مورد انتقاد برخی کشورها قرار گرفته است.

 

صربستان روز شنبه موشک‌های زمین به هوای جدید خود را که در چین ساخته شده و سایر تجهیزات نظامی خریداری شده از روسیه و غرب را به نمایش گذاشت.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

مردم و رسانه‌ها به رژه در فرودگاه نظامی Batajnica در نزدیکی بلگراد دعوت شدند، جایی که تجهیزات نظامی صربستان به نمایش گذاشته شده بود؛ موشک‌های چینی و فرانسوی در کنار هلیکوپترهای ایرباس، پهپادهای مسلح چین و جت های MIG-29 روسی.

 

رئیس جمهور الکساندر ووچیچ در حاشیه یک نمایش هوایی و تسلیحاتی در باتاینیکا گفت: «ما اخیراً توانستیم پول بیشتری سرمایه گذاری کنیم و در نتیجه ارتش خود را به منابع به روز مجهز کنیم.»

 

ووچیچ گفت: “من به ارتش صربستان افتخار می‌کنم، به پیشرفت بزرگ افتخار می‌کنم. ما به طور قابل توجهی نیروی هوایی جنگنده خود را تقویت خواهیم کرد. صربستان یک کشور بی طرف است و صربستان باید راه حل‌هایی بیابد که بتواند آسمان و کشور خود را حفظ کند.”

 

مطالب مرتبط…

آلمان در حال بررسی ارسال هویتزر به اوکراین است

ویکتور اوربان بار دیگر در مجارستان به قدرت رسید/ ویکتور اوربان کیست؟

 

بلگراد در حال حاضر در تلاش است تا پس از تهاجم روسیه به اوکراین، یک اقدام متعادل کننده ظریف انجام دهد.

 

بلگراد در حالی که تجهیزات نظامی را از مسکو تهیه می‌کند، سه بار در سازمان ملل متحد علیه روسیه رای داد و از تحریم کردن متحد چندین ساله‌اش خودداری کرد.

 

ایالات متحده به صربستان توصیه کرده بود که این سامانه دفاع هوایی را از چین خریداری نکند.

 

تحویل سامانه موشکی FK-3 چندین کشور غربی از جمله آلمان را بر آن داشت تا به بلگراد هشدار دهند که انتظار دارد این کشور بالکان سیاست خارجی خود را با اتحادیه اروپا همسو کند، اگر خواستار پیوستن به این اتحادیه است.

 

دولت ائتلافی آلمان به صراحت اعلام کرده است که منطقه بالکان در فهرست اولویت‌های سیاست خارجی آن قرار دارد.

 

یکی از نشانه‌های اولیه در این راستا، نامزدی مانوئل سارازین، قانونگذار حزب سبز به عنوان نماینده ویژه دولت در بالکان غربی بود.

 

ائتلاف دولتی از سوسیال دموکرات‌ها، سبزها و دموکرات‌های آزاد از زمان حمله روسیه به اوکراین در 24 فوریه، تعامل با بالکان را افزایش داده است.

 

گفتنی است، سیاست کشورهای اروپای شرقی در خصوص بحران اوکراین چند روزی است که مورد انتقاد افکار عمومی کشورهای غربی و آمریکا قرار گرفته است.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *