آزار جنسی در دوران کودکی

آزار جنسی در دوران کودکی با کلسترول بالا و دیابت در بزرگسالی مرتبط است

آزار جنسی در دوران کودکی

نتایج آزار جنسی در دوران کودکی گسترده و طولانی مدت است.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از یونایتدپرس اینترنشنال، محققان هشدار می دهند که آزار جنسی در دوران کودکی با کلسترول بالا و دیابت نوع 2 در بزرگسالی مرتبط است و شانس ابتلا به بیماری قلبی و سکته را نیز افزایش می‌دهد.

 

لیلیانا آگوایو، نویسنده ارشد این مطالعه، گفت: «یافته‌های ما نشان می‌دهد که چگونه تجربیات منفی و مثبتی که در دوران کودکی داریم می‌تواند پیامدهای قلبی عروقی طولانی‌مدت در بزرگسالی داشته باشد و تفاوت‌های کلیدی خطر بیماری قلبی را بر اساس نژاد و جنس تعریف کند.»

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

برای این مطالعه، محققان داده‌های بیش از 5100 بزرگسال سیاه‌پوست و سفیدپوست را در چهار شهر ایالات متحده که از 1985-1986 تا 2015-2016 تحت تعقیب قرار گرفتند، تجزیه و تحلیل کردند.

 

در شروع مطالعه، میانگین سنی شرکت کنندگان 25 سال بود. بیش از نیمی از آنها زن و نزدیک به نیمی سیاه پوست بودند.

 

شرکت کنندگان در شروع مطالعه تحت معاینات سلامتی و هشت معاینه دیگر در طول دوره مطالعه 30 ساله قرار گرفتند تا خطرات بیماری قلبی را ارزیابی کنند.

 

در سنین 33 تا 45 سال، آنها یک نظرسنجی را برای ارزیابی جنبه های زندگی خانوادگی خود در دوران کودکی تکمیل کردند.

 

مطالب مرتبط…

بزرگسالان مبتلا به آسم در معرض خطر بیشتری برای چاقی هستند

رینوپلاستی، روشی جدید که برجستگی‌های بینی را بدون جراحی صاف می‌کند

 

حدود 30 درصد گفتند که گاه به گاه یا مکرر آزار جسمی یا ذهنی را در دوران کودکی تجربه کرده‌اند و 20 درصد نیز گفته‌اند که در برخی مواقع یا کمتر این اتفاق افتاده است.

 

حدود نیمی از آنها هیچ سوء استفاده در دوران کودکی را گزارش نکردند و گفتند که زندگی خانوادگی آنها در دوران کودکی مدیریت شده بود.

 

به طور کلی، خطر ابتلا به کلسترول بالا و دیابت نوع 2 در میان بزرگسالانی که سوء استفاده در دوران کودکی را گزارش کرده بودند، بیشتر از آنهایی بود که مورد سوء استفاده قرارنگرفته بودند، اما این افزایش بسته به جنسیت و نژاد متفاوت بود.

 

در میان سفیدپوستان، خطر کلسترول بالا در میان زنان 26 درصد و در میان مردانی که سطوح پایین سوء استفاده را گزارش کرده بودند، 35 درصد بیشتر بود، در مقایسه با افرادی که هیچ سوء استفاده در دوران کودکی را گزارش نکردند.

 

خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در میان مردان سفید پوستی که در دوران کودکی مکرر مورد آزار جنسی قرارگرفته بودند، 81 درصد بیشتر از مردانی بود که هیچ سوء استفاده در دوران کودکی را گزارش نکردند.

مردان سیاه‌پوست و زنان سفیدپوستی که در دوران کودکی مورد آزار و اذیت قرار گرفته‌اند و در خانواده‌ای ناکارآمد بزرگ شده‌اند، بیش از 3.5 برابر بیشتر از آنهایی که هیچ سوء استفاده در دوران کودکی را گزارش نکرده‌اند، در معرض خطر کلسترول بالا قرار دارند.

 

محققان گفتند از اینکه دریافتند آزار جنسی در دوران کودکی با افزایش ریسک فاکتورهای خطر بیماری قلبی در میان زنان سیاه پوست ارتباطی ندارد شگفت زده شدند.

 

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

خواص موز سبز

خواص مصرف موز نرسیده برای بدن

دانشمندان طی  مطالعه‌ای در یک دوره ۲۰ ساله دریافتند که نشاسته موجود در موز نرسیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *