سرگئی لاوروف

سرگئی لاوروف سفر خود به صربستان را پس از بستن حریم هوایی همسایگان لغو کرد

سرگئی لاوروف

روسیه پس از آن که سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه مجبور شد سفر خود به صربستان را لغو کند، غرب را مقصر دانسته است، زیرا کشورهای اطراف حریم هوایی خود را به روی هواپیماهای وی بسته بودند.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت امور خارجه در اظهاراتی که توسط خبرگزاری های روسیه گزارش شده است، این اقدام را “یکی دیگر از کانال های ارتباطی بسته” خواند.

 

بر اساس گزارش یکی از روزنامه‌های صربستان، سرگئی لاوروف قرار بود روز دوشنبه در بلگراد با الکساندر ووچیچ، رئیس جمهور این کشور گفتگو کند، اما بلغارستان، مقدونیه شمالی و مونته نگرو حریم هوایی خود را به روی هواپیمایی که دیپلمات ارشد مسکو را حمل می کرد، بستند.

 

ره آوردنیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

تهاجم روسیه به اوکراین باعث ممنوعیت حریم هوایی این کشور از سوی اتحادیه اروپا شده است.

 

الکساندر ووچیچ در ماه آوریل برای دومین دوره به عنوان رئیس جمهور صربستان انتخاب شد، اما جنگ در اوکراین رئیس جمهور را با چالش مهمی روبرو کرده است، زیرا صربستان ظاهراً بین درخواست خود برای عضویت در اتحادیه اروپا و اتحاد با روسیه بین دو راهی قرار گرفته است.

 

صربستان و روسیه روابط تاریخی، مذهبی و فرهنگی نزدیکی دارند و مسکو در شورای امنیت سازمان ملل از بلگراد حمایت کرده و مانع استقلال کوزوو شده است.

 

صربستان کاملاً به نفت و گاز روسیه وابسته است و به تحریم های غرب علیه مسکو نیز نپیوسته است.

 

مطالب مرتبط…

ایالات متحده می‌گوید که پوتین به سرطان مبتلا شده است

سامانه موشکی هیمارس آمریکا در راه اوکراین

همه‌پرسی در دانمارک برای پیوستن به سیاست دفاعی اتحادیه اروپا

 

الکساندر ووچیچ در آوریل اوکراین و یک کشور اتحادیه اروپا که نامش را فاش نکرده را به سازماندهی یک سری تهدیدات دروغین علیه هواپیماهای صربستان متهم کرد.

 

الکساندر ووچیچ رئیس جمهور صربستان در محکوم کردن تجاوز روسیه که در ابتدا در روزنامه های حامی دولت به عنوان حمله اوکراین به روسیه گزارش شد، رویه ای دو سویه گرفت.

 

الکساندر ووچیچ و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ماه گذشته توافق کردند که روسیه به تامین گاز طبیعی به صربستان ادامه دهد، در حالی که صادرات گاز به سایر کشورها به دلیل امتناع از پرداخت هزینه گاز روسیه به روبل، قطع شده است.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

مثلث برمودا

مثلث برمودا کجاست؟ علم چگونه معمای این مکان را حل کرد؟

بسیاری از مردم مثلث برمودا را یکی از اسرارآمیزترین نقاط زمین می‌دانند. اما به راستی چرا مثلث برمودا تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است؟ آیا این منطقه واقعا تا این اندازه ترسناک است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *