ولادیمیر پوتین

وزیر دفاع بریتانیا: پوتین سندروم “مرد کوچک” دارد

بن والاس، وزیر دفاع بریتانیا، در رادیو ال‌بی‌سی در بریتانیا گفت که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه «سندروم مرد کوچک» دارد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، بن والاس گفت: من فکر می کنم که دیدگاه پوتین از خود و جهان یک سندروم مرد کوچک است.

 

اینستاگرام ره آورد نیوز

ولادیمیر پوتین

وی ادامه داد: پوتین بیشتر به دیدگاه ماچو معتقد است. (اصطلاح ماچو از لغت اسپانیایی ماچیسمو گرفته‌شده که به معنای روح مردانگی یا ماهیت مردانگی است. ایدئولوژی ماچیسمو دیدگاهی است که مرد واقعی را به شکل مردی که از هیچ‌چیز نمی‌ترسد، بی‎عاطفه و سنگدل است، تمایل به جدل دارد و جنگجویی خشن است، تصویر می‎کند.)

 

وزیر دفاع بریتانیا همچنین از حضور منظم ماریا زاخارووا به عنوان یک “کمدین” یاد کرد که مدام برای رضایت حال پوتین اظهارنظرهایی می‌کند.

 

ناپلئون بناپارت

سندروم مرد کوچک چیست؟

سندروم مرد کوچک به وضعیتی اطلاق می شود که در آن مرد به دلیل قد کوتاه خود احساس خوبی ندارد و ممکن است سعی کند با رفتارهای بیش از حد پرخاشگرانه آن را جبران کند.

 

این سندروم اغلب به عنوان عقده ناپلئون معروف شناخته می شود.

 

اعتقاد بر این است که یکی از دلایل موفقیت ناپلئون به دلیل تلاش او برای پنهان کردن قد کوتاهش بود. او انگیزه زیادی داشت تا ثابت کند علیرغم محدودیت های قدش می تواند به عظمت دست یابد.

 

علائم سندروم مرد کوچک

اعتقاد بر این است که مردان کوتاه قد بیشتر مستعد رفتارهای پر سر و صدا، خودنمایی و حتی تهاجمی هستند.

 

مانند ناپلئون، آنها ممکن است برنامه‌ها و جاه‌طلبی‌های بزرگی داشته باشند و با بدنامی در تلاش برای دستیابی به موقعیت برتر باشند.

 

انگار در رقابت دائمی با مردان دیگر هستند تا ارزش خود را ثابت کنند. برای نشان دادن اینکه علیرغم قد کوچکشان هنوز هم ارزش دارند. این رفتار ممکن است وسواس گونه شود و افراد را از ایجاد روابط سالم باز دارد.

 

به عنوان مثال داستان هایی از مردان وجود دارد که همسر خود را از پوشیدن کفش پاشنه بلند منع می کنند زیرا این امر باعث برجسته شدن قد و قامت آنها می شود.

 

این الگوهای رفتاری ممکن است منجر به یک دور باطل شود که در آن، فرد احساس می‌کند در جمع پذیرفته نشده است، بنابراین مکانیسم‌های دفاعی را ایجاد می‌کند که در نهایت دیگران را از خود دور و احساس بی‌کفایتی را عمیق‌تر می‌کند.

 

علل سندروم مرد کوچک

روانشناسی تکاملی ادعا می کند که سندروم مرد کوچک نتیجه رفتارهای اولیه‌ایست که در روان مردان نهفته است.

 

از نظر روانشناسی تکاملی، مردان در گذشته حس محافظ بودن داشتند، بنابراین جنبه فیزیکی آنها مهم تلقی می شد.

 

آنهایی که جثه قوی‌تر و بزرگ‌تری داشتند، احتمالاً در صورت بروز هرگونه خطر، از خانواده خود محافظت می‌کردند.

 

مردان قد کوتاه‌تر دچار ضعف می‌شدند، زیرا جثه کوچک‌ترشان اثربخشی آنها را محدود می‌کرد. با این حال، این مهارت بقا در زمان های امروزی چندان ضروری نیست.

 

علاوه بر این، مطالعات نشان داده است که افرادی با قد کوتاه‌تر می توانند عضلات بهتری داشته باشند و رفلکس های بهتری نشان می دهند.

 

مطالب مرتبط…

گروه هفت برای نفت روسیه سقف قیمت تعیین کرد

بوریس جانسون: پیروزی روسیه در اوکراین برای جهان فاجعه بار خواهد بود

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *