ژنرال کایرلو بودانوف

مقام اوکراینی: جنگ در اوکراین تا پایان سال تمام خواهد شد

ژنرال کایرلو بودانوف

رئیس اطلاعات نظامی اوکراین به اسکای نیوز گفت که جنگ در اوکراین تا اواسط آگوست به نقطه عطفی می‌رسد و تا پایان سال 2022 میلادی به پایان می‌رسد.

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، ژنرال کایرلو بودانوف گفت: جنگ در اوکراین و نقطه شکست روسیه در نیمه دوم آگوست خواهد بود.

 

وی ادامه داد: اکثر عملیات رزمی فعال روسیه در اوکراین تا پایان سال جاری به پایان خواهد رسید؛ در نتیجه، ما قدرت اوکراین را در تمام سرزمین‌هایی که از دست داده‌ایم، از جمله دنباس و کریمه، بازیابی خواهیم کرد.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

سلاح های اوکراینی

او گفت که روسیه متحمل خسارات هنگفتی شده است.

 

رئیس اطلاعات نظامی اوکراین یادآور شد: اکنون اروپا روسیه را یک تهدید بزرگ می‌بیند؛ ما هشت سال است که با روسیه می‌جنگیم و می‌توانیم بگوییم که این قدرت روسی که به شدت تبلیغ شده بود، تنها یک افسانه است.

 

بودانوف گفت: نیروهای روسی که به شهر شمال شرقی خارکف حمله کردند تقریباً تا مرز روسیه عقب رانده شدند و شکست آنها در عبور از رودخانه سیورسکی دونتس که چند روز پیش گزارش شده بود منجر به “تلفات سنگین” شده است.

 

وی افزود: من می‌توانم تأیید کنم که روس‌ها از نظر نیروی انسانی و زرهی متحمل خسارات سنگینی شدند و حتی هنگام حملات توپخانه، بسیاری از خدمه تجهیزات خود را رها کردند.

 

مطالب مرتبط…

زلنسکی می‌گوید برای مذاکره با پوتین آماده است

حمایت فرانک‌والتر اشتاین‌مایر از محاکمه پوتین و لاوروف در دادگاه بین‌المللی لاهه

 

 

بودانوف همچنین مدعی شد که شکست روسیه در اوکراین منجر به برکناری ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواهد شد و کودتا علیه وی همین حالا هم در جریان است. او هیچ مدرکی برای این ادعا ارائه نکرد.

 

رئیس اطلاعات نظامی اوکراین در پایان گفت: پوتین در وضعیت روحی و جسمی بسیار بدی قرار دارد و بسیار بیمار است.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *