قوانین سقط جنین در آمریکا

سقط جنین در آمریکا غیرقانونی می‌شود؟

قوانین سقط جنین در آمریکا

بر اساس پیش نویسی که توسط پولیتیکو منتشر شده است، دادگاه عالی ایالات متحده به طور موقت به لغو حکم تاریخی که سقط جنین را در سراسر آمریکا قانونی می‌کرد، رأی داده است.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، این رای، حکم دادگاه در سال 1973 که حق سقط جنین در قانون اساسی را تثبیت کرد، و تصمیم بعدی در سال 1992 که تا حد زیادی این حق را تایید کرد، نادیده گرفت.

 

یکی از قضات دادگاه عالی آمریکا در اینباره می‌گوید: «ما معتقدیم که قانون سقط جنین باید نادیده گرفته شوند. وقت آن است که به قانون اساسی توجه کنیم و موضوع سقط جنین را به نمایندگان منتخب مردم برگردانیم.»

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

این مقاله اضافه می‌کند که چهار تن از دیگر قاضی‌های منصوب شده توسط جمهوری‌خواهان – کلارنس توماس، نیل گورسوش، برت کاوانا و امی کونی بارت – با آلیتو در کنفرانسی که در میان قضات برگزار شد، رای به این قانون دادند.

 

گفتنی است، این حکم تنها زمانی قطعی است که توسط دادگاه منتشر شود.

 

این تصمیم در مواردی به نفع ایالت می‌سی‌سی‌پی است که تلاش داشت ممنوعیت بیشتر سقط جنین‌ها پس از هفته 15 بارداری را غیرقانونی کند.

 

بیشتر بخوانید…

گذر از هفت خان رستم برای دریافت وام فرزندآوری

درآمد زنان جوان در 22 شهر آمریکا بیشتر از مردان است

 

چندین ایالت تحت رهبری جمهوری خواهان قبلاً قوانین بسیار محدودکننده سقط جنین را در پیش بینی چنین حکمی از سوی دادگاه عالی تصویب کرده اند که به لطف سه انتصاب توسط دونالد ترامپ، اکنون اکثریت محافظه کار 6-3 را دارد.

 

پس از انتشار این گزارش توسط پولیتیکو، تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی، جمعیتی از معترضان را نشان می‌دهد که اواخر شب دوشنبه در مقابل دادگاه عالی تجمع کرده‌اند و تابلوهایی را تکان می‌دهند و شعار می‌دهند «تن من، انتخاب من».

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

آیین گناه خواری

گناه خواری: آیین گرفتن گناهان مرده

در طول تاریخ، فرهنگ‌های مختلف آیین‌ها و شیوه‌های منحصربه‌فردی پیرامون مرگ و سوگواری ایجاد کرده‌اند. یکی از این سنت ها، سنت گناه خواری بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *