برقع در افغانستان

افغانستان در سراشیبی سقوط/ تصاویر

زندگی زنان در افغانستان

از زمانی که طالبان در افغانستان قدرت را به دست گرفتند، این کشور در سطح بین المللی منزوی شده است، و وضعیت در کشور رو به وخامت است.

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از دویچه وله، تقریبا نیمی از مردم افغانستان گرسنه هستند و رژیم طالبان هر روز محدودیت‌های جدیدی برای حقوق زنان اعمال می‌کند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

زندگی در افغانستان در زمان طالبان
بر اساس تحلیل برنامه جهانی غذای سازمان ملل متحد (WFP)، نزدیک به نیمی از جمعیت افغانستان گرسنگی شدید را تجربه می کنند و به منابع غذایی وابسته هستند، مانند تصویر زیر در کابل، جایی که مردم کمک‌های غذایی چینی دریافت می‌کنند. سخنگوی سازمان ملل گفت: «گرسنگی در سطح بی‌سابقه‌ای در سراسر کشور ادامه دارد» و تعداد گرسنگان را به ۱۹.۷ میلیون نفر رساند.»

 

افغانستان در دوران طالبان
خشکسالی و بحران اقتصادی در سراسر کشور، مردم از خشکسالی مداوم و بحران اقتصادی شدید رنج می‌برند. کارشناسان سازمان ملل، گفته‌اند که طبق برنامه جهانی غذا، تنها در سال جاری به 22 میلیون نفر در افغانستان کمک کرده است. با این حال، او گفت که سازمان ملل متحد به 1.4 میلیارد دلار برای ادامه برنامه‌های خود در افغانستان نیاز دارد.

 

مطالب مرتبط….

تظاهرات زنان افغان به اجباری شدن پوشش‌ «برقع»

 

حکومت طالبان
کنترل و قوانین سختگیرانه تر برای زنان افغانستان طالبان در ابتدا گفتند که مانند آنچه در سال 1996 تا 2001 بوده‌اند، متفاوت هستند، اما حقوق زنان و دختران به طور فزاینده‌ای محدود شده است: آنها از دسترسی به آموزش متوسطه محروم هستند، دیگر اجازه سفر ندارند. اگر مجرد هستند باید کاملاً در ملاء عام باید برقع بزنند.

 

زندگی زنان در افغانستان
اعتراض به مقررات جدید در مناطق آزادتر افغانستان، مانند این تصویر در کابل، اعتراضات علیه مقررات جدید افزایش یافته است. یکی از شرکت کنندگان می گوید: «ما می خواهیم به عنوان موجودات زنده شناخته شویم؛ می خواهیم به عنوان انسان شناخته شویم، نه برده ای که در گوشه خانه زندانی شده است. معترضان همچنین با سر دادن شعار «برقع حجاب من نیست»، از قانون جدید حجاب تمام صورت انتقاد کردند.

 

برقع در افغانستان
15 دلار برای خرید برقع یکی از فروشندگان برقع در کابل می گوید که در روزهای پس از اعلام مقررات جدید پوشش برقع، قیمت برقع 30 درصد افزایش یافت. با این حال، او می‌گوید که در این بین، سطح قیمت‌ها به حالت عادی بازگشته است، زیرا فروشندگان دریافته‌اند که اصلاً تقاضای افزایشی برای برقع وجود ندارد. برقع از نظر طالبان خوب است، اما آخرین انتخاب زنان است.

 

طالبان افغانستان
واکنش جامعه جهانی به محدودیت‌های جدید برای زنان در افغانستان قوانین جدید معرفی شده توسط طالبان، که برخی از آنها در مراسم سالگرد درگذشت رهبر و بنیانگذار فقید ملا محمد عمر در تصویر زیر دیده می‌شوند، جامعه جهانی را به عمل واداشت. وزرای خارجه گروه 7 گفتند: “ما اعمال اقدامات محدودکننده فزاینده را محکوم می کنیم” و باید اقدامات فوری “برای رفع محدودیت ها برای زنان و دختران” انجام شود.

 

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

آیین گناه خواری

گناه خواری: آیین گرفتن گناهان مرده

در طول تاریخ، فرهنگ‌های مختلف آیین‌ها و شیوه‌های منحصربه‌فردی پیرامون مرگ و سوگواری ایجاد کرده‌اند. یکی از این سنت ها، سنت گناه خواری بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *