بیت کوین السالوادور

السالوادور با وجود سقوط، بیت‌کوین کشورش را دو برابر کرد

پول ملی السالوادور

در میان یکی از بدترین سقوط ها در تاریخ بیت کوین، نایب بوکله، رئیس جمهور السالوادور، شرط خود را دو برابر کرد و 500 توکن به ذخایر ملی این کشور اضافه کرد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از دویچه وله، با وجود سقوط ارزش بیت کوین در بازار کریپتوکارنسی، رئیس جمهور السالوادور اعلام کرده است، 500 توکن دیگر را به ذخاریر ملی این کشور افزوده است.

 

گفتنی است، دولت السالوادور پس از آزمایش ارز دیجیتالی که اکنون در حال سقوط آزاد است، در معرض خطر عدم توانایی پرداخت بدهی خود قرار دارد.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

سپتامبر گذشته، نایب بوکله، رئیس جمهور سالوادور اعلام کرد که این کشور اولین کشوری است که بیت کوین را به همراه دلار آمریکا به عنوان ارز قانونی می پذیرد.

 

دولت السالوادور یک ماه بعد حدود 25 میلیون دلار بیت کوین خرید و به سرمایه گذاری در این ارز دیجیتال ادامه داد.

 

این هفته با کاهش 50 درصدی ارزش بیت کوین نسبت به بالاترین سطح نوامبر، Bukele 500 بیت کوین را با قیمت متوسط ​​30744 دلار خرید.

 

مطالب مرتبط…

آیا خواب زمستانی کریپتوکارنسی شروع شده است؟

سودهای بیت کوین در سال 2021 با از بین رفتن استیبل کوین از بین رفت

 

 

اعتقاد بر این است که این کشور دارای 2301 بیت کوین به ارزش حدود 73 میلیون دلار به قیمت‌های فعلی است.

 

در ماه مارس، السالوادور «باند آتشفشانی» را راه‌اندازی کرد، تلاشی برای جمع‌آوری یک میلیارد دلار برای ایجاد «شهر بیت کوین»، جایی که سکه‌های دیجیتال با استفاده از مراکز داده با انرژی زمین گرمایی استخراج می‌شوند.

 

در حالی که دولت ادعا می کند که تقاضا برای اوراق قرضه بیش از 1.5 میلیارد دلار است، بلومبرگ گزارش می دهد که هنوز سرمایه گذاری نشده است.

 

هم زمان، استقبال بوکله از ارزهای دیجیتال منجر به مذاکرات با صندوق بین‌المللی پول برای متوقف شدن آن شده است و این نهاد ادعا می‌کند که “خطرات زیادی برای یکپارچگی مالی و بازار، ثبات مالی و حمایت از مصرف‌کننده وجود دارد.”

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *