ویزای شینگن

با ویزای شینگن چه مدت می‌توانید در اروپا بمانید؟

به صورت کلی، ویزای شینگن به شما این امکان را می‌دهد که در یک دوره 180 روزه حداکثر 90 روز در منطقه شینگن اروپا بمانید.

البته تعداد دقیق روزهایی که می‌توانید در منطقه شینگن بگذرانید روی برچسب ویزای شما ذکر شده است. افسر کنسولی که درخواست ویزای شما را رسیدگی می‌کند در مورد اعتبار ویزای شما تصمیم می‌گیرد.

 

اینستاگرام ره آوردنیوز

 

بسته به مدت و اعتبار، ویزای شینگن به شرح زیر طبقه‌بندی می‌شود:

  1. ویزای یکبار ورود. این ویزا به شما امکان می‌دهد یک بار وارد منطقه شینگن شوید و برای تعداد روزهای مجاز در آنجا بمانید. پس از خروج، نمی‌توانید دوباره وارد شوید.
  2. ویزای دوبار ورود به شما امکان می‌دهد دو بار وارد منطقه شینگن شوید. در هر دو ورودی، تعداد روزهای ذکر شده روی برچسب نمی‌تواند بیشتر باشد.
  3. ویزای چند بار ورود به شما امکان می‌دهد در طول مدت اعتبار آن چندین بار وارد منطقه شینگن شوید. تعداد کل روزها در همه ورودی‌های ترکیبی نمی‌تواند از روزهای ذکر شده در برچسب ویزا بیشتر شود.
ویزای شینگن
ویزای شینگن

ویزای شینگن چیست؟

ویزای شینگن مجوز سفری است که توسط اعضای منطقه شینگن برای اتباع کشورهای ثالث فهرست شده در مقررات (EU) 2018/1806 برای اهداف کوتاه مدت مانند گردشگری یا سفرهای کاری صادر می شود.

 

دارنده ویزای شینگن می تواند از 29 کشور عضو شنگن بازدید کند: اتریش، بلغارستان، بلژیک، جمهوری چک، کرواسی، دانمارک، استونی، فنلاند، فرانسه، آلمان، یونان، مجارستان، ایسلند، ایتالیا، لتونی، لیختن اشتاین، لیتوانی، لوکزامبورگ، مالت، هلند، نروژ، لهستان، پرتغال، رومانی، اسلواکی، اسلوونی، اسپانیا، سوئد و سوئیس.

 

قانون 90/180 روز شینگن چیست و چگونه کار می‌کند؟

منطقه شینگن یک منطقه بدون مرز بین چندین کشور اروپایی است. علاوه بر این، این کشورها برای اتباع خارجی ویزای شینگن یکسان صادر می کنند. برای مدیریت ورود و خروج میلیون‌ها نفری که وارد منطقه شینگن می‌شوند، قانون 90/180 روز وضع شد.

قانون 90/180 روز بیان می‌کند که هر تبعه خارجی که وارد منطقه شینگن (هر کشوری در منطقه) می‌شود، می‌تواند تا 90 روز در هر 180 روز اقامت داشته باشد. در نگاه اول، این یک قانون بسیار ساده به نظر می‌رسد، اما اغلب اشتباه گرفته می‌شود، و بسیاری از افراد بیش از حد آن در آن منطقه مانده و در نتیجه با مجازات مواجه می‌شوند. به همین دلیل است که دانستن نحوه عملکرد دقیق قانون 90/180 روز مهم است.

چه کسی باید از قانون 90/180 روز پیروی کند؟

هنگام سفر به منطقه بدون روادید اروپا، دسته های زیر مشمول قانون 90/180 روزه می شوند:

  1. همه اتباع خارجی که شهروندان غیر اتحادیه اروپا / EEA هستند، اما می‌توانند بدون ویزا وارد منطقه شینگن شوند (اتباع ایالات متحده، کانادا، استرالیا و غیره).
  2. کلیه اتباع خارجی که دارای ویزای شینگن چند بار ورود معتبر هستند.
  3. اتباع بریتانیا (به دلیل برگزیت، بریتانیا دیگر در اتحادیه اروپا نیست.

بنابراین، اکنون باید از قانون 90/180 روز پیروی کنند).
قانون روز منطقه شنگن 90/180 توضیح داده شده است
دو جزء اصلی برای این قانون وجود دارد: 90 روز و 180 روز – هر دو محاسبات مختلف را به شرح زیر نشان می دهند:

اقامت 90 روزه – به این معنی است که به محض ورود به هر کشوری در محدوده شینگن، ساعت 90 روزه شما شروع می‌شود. این برای هر کشوری در منطقه به حساب می آید. به عنوان مثال، فرض کنید شما 30 روز را در آلمان سپری می کنید، سپس 30 روز را در فرانسه و 30 روز را در اتریش می گذرانید. شما 90 روز را در منطقه شینگن گذرانده اید. شمارش 90 روز شما از لحظه ای که منطقه را ترک می‌کنید متوقف می شود. بنابراین، فرض کنید 30 روز را در آلمان سپری می کنید، چند روز به کشور خود باز می گردید و سپس 30 روز دیگر را در فرانسه سپری می کنید. این بدان معناست که شما فقط 60 روز را در منطقه شینگن گذرانده اید و 30 روز دیگر فرصت دارید.

گذراندن 90 روز خود در 180 روز – 90 روزی که مجاز به سپری کردن در منطقه شینگن هستید، برای 180 روز واجد شرایط است. این دوره معمولاً «فریم زمانی چرخشی» نامیده می‌شود، زیرا دائماً در حال حرکت است – هر روزی که در شینگن می‌گذرانید دوره ۱۸۰ روزه شما را افزایش می‌دهد. این دوره از آخرین تاریخ های ورود یا خروج شما معکوس شمارش می شود. بنابراین، فرض کنید در 1 ژوئیه 2022 وارد منطقه شنگن شده اید. از این تاریخ به مدت 180 روز معکوس بشمارید و محاسبه کنید که در این 180 روز چند روز را در منطقه شینگن گذرانده اید. اگر قبلاً 60 روز را سپری کرده اید، 30 روز دیگر فرصت دارید.

اگر در شمارش صحیح روزها مشکل دارید، از ماشین حساب شینگن که توسط کارشناسان ویزای کارشناسان ویزای شینگن توسعه داده شده است استفاده کنید تا کار را آسان تر کنید.

 

مطالب مرتبط…

متقاضیان ویزای آمریکا بخوانند

کدام کشورهای اروپایی ویزای شینگن صادر می‌کنند؟

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

آیین گناه خواری

گناه خواری: آیین گرفتن گناهان مرده

در طول تاریخ، فرهنگ‌های مختلف آیین‌ها و شیوه‌های منحصربه‌فردی پیرامون مرگ و سوگواری ایجاد کرده‌اند. یکی از این سنت ها، سنت گناه خواری بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *