چگونه ویزای شینگن بگیرم

کدام کشورهای اروپایی ویزای شینگن صادر می‌کنند؟

ویزای شینگن

همه ساله افراد مختلفی از سراسر جهان و بخصوص ایران درخواست ویزای شینگن دارند و در تلاش هستند این ویزا را دریافت کنند.

 

به گزارش ره آورد نیوز، منطقه شینگن شامل 27 کشوری است که معاهده شنگن را امضا کرده‌اند، که به شهروندان کشورهای عضو اجازه می‌دهد آزادانه بدون عبور از گذرنامه و کنترل مرزی در این منطقه تردد کنند.

 

هر کشور عضو این منطقه می تواند ویزا صادر کند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

گفتنی است، 18 کشور دیگر نیز وجود دارند که بخشی از منطقه شینگن نیستند، اما به شهروندان خارجی سایر کشورهای غیر عضو اجازه ورود و اقامت در قلمرو خود را تنها با نشان دادن ویزای شینگن می دهند؛ بنابراین برای ورود، ترانزیت یا اقامت موقت در قلمرو آنها نیازی به ویزای ملی صادر شده از این کشورها ندارید.

 

ویزای شینگن چه مدت به من اجازه می دهد در اروپا بمانم؟

با توجه به نوع ویزای صادر شده توسط سفارت/کنسولگری خاص هر کشور شینگن، محدودیت های متفاوتی برای ویزای خاص با توجه به ماهیت سفر و سایر شرایط مربوط اعمال می شود.

 

با این حال، رایج‌ترین نوع ویزا که برای مسافران صادر می‌شود، می‌تواند حداکثر تا 90 روز در هر دوره شش ماهه از تاریخ ورود برسد.

 

اگر مسافر مکرر هستید، می توانید برای دریافت ویزای اتحادیه اروپا با اعتبار حداکثر 5 سال اقدام کنید، اما باید در نظر داشته باشید که نمی توانید بیش از 90 روز در یک دوره زمانی 180 روزه در این منطقه بمانید. حتی اگر ویزای چند بار ورود به اروپا را دارید که تا 5 سال اعتبار دارد.

 

چگونه ویزای شینگن بگیرم

 

چگونه برای ویزای شینگن اقدام کنیم؟

برای درخواست ویزای شینگن برای سفر به اروپا، ابتدا باید بسته به هدف سفر و ملیت خود، مشخص کنید که آیا به این ویزا نیاز دارید یا خیر. اگر این کار را انجام می دهید، پس باید برنامه سفر خود، چند روزی که قصد دارید در منطقه باشید، کشورهایی که قرار است از آنها بازدید کنید (اگر بیشتر از یک مورد باشد)، کشوری که قرار است وارد آن شوید و کشوری که قصد خروج از آن را دارید، مشخص نمایید.

 

هنگامی که متوجه شدید، باید تمام الزامات درخواست ویزای اروپا را که باید برآورده کنید، بررسی کنید و روند تعیین وقت ویزا را در یکی از کنسولگری های شینگن در کشور خود شروع کنید.

 

هزینه ویزای اروپا چقدر است؟

هزینه ویزای شینگن برای هر بزرگسال ۸۰ یورو است. با این حال، بسته به سن متقاضی، ملیت و برخی عوامل دیگر، دسته بندی هایی وجود دارد که باید هزینه کمتری بپردازند یا اصلاً هزینه ای پرداخت نمی کنند.

 

لیست هزینه های این ویزا را بررسی کنید، که دقیقاً نشان دهنده دسته هایی است که از کاهش هزینه ویزا بهره مند می شوند یا از پرداخت هزینه معاف هستند.

 

مطالب مرتبط…

سفر در کدام پایتخت‌های اروپا به پولش می‌ارزد؟/ همه چیز در مورد ویزای شینگن

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

مثلث برمودا

مثلث برمودا کجاست؟ علم چگونه معمای این مکان را حل کرد؟

بسیاری از مردم مثلث برمودا را یکی از اسرارآمیزترین نقاط زمین می‌دانند. اما به راستی چرا مثلث برمودا تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است؟ آیا این منطقه واقعا تا این اندازه ترسناک است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *