مهاجران اوکراینی

کدام کشورها بیشترین اقامت موقت را به اوکراینی‌ها اعطا کرده‌اند؟

مهاجران اوکراینی

آوارگان جنگی اوکراین پس از تهاجم نظامی روسیه به کشورشان بیشترین اقامت موقت را طی مارس ۲۰۲۲ از لهستان دریافت کرده اند.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از یورونیوز، آوارگان جنگی اوکراین پس از تهاجم نظامی روسیه به کشورشان بیشترین اقامت موقت را طی مارس ۲۰۲۲ از لهستان(۶۷۵ هزار و ۸۵ نفر) دریافت کردند و جمهوری چک (۲۴۴ هزار و ۶۵۰ نفر) و اسلواکی (۵۸ هزار و ۷۵۰ نفر) از این نظر در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

اداره آمار کمیسیون اروپا (یورواستات) با انتشار گزارشی اعلام کرد، با وجود این که اکثر آوارگان جنگی اوکراین دریافت کننده حمایت و اقامت موقت کشورهای اروپایی شهروندان اوکراینی بوده‌اند ولی ۵۷۵ روس و ۳۲۵ بلاروسی نیز طی مارس گذشته به عنوان آوارگان جنگی در لهستان مستقر شده‌اند.

 

البته در مقایسه با آوریل ۲۰۲۲، تعداد آوارگان جنگی اوکراین که دریافت کننده حمایت و اقامت موقت در ۹ کشور عضو اتحادیه اروپا افزایش یافته است که بیشترین افزایش در بلغارستان و لیتوانی به ترتیب با ۳۰ هزار و ۹۶۵ و ۲۱ هزار و ۸۰۰ نفر ثبت شده است.

 

مطالب مرتبط…

ازدواج و طلاق در کدام کشورهای عضو اتحادیه اروپا بیشتر است؟

پناهندگی در اتحادیه اروپا؛ کدام کشور بیشتر میزان پناهندگی را داراست؟

بالاترین و پایین‌ترین نرخ بیکاری در کشورهای اتحادیه اروپا

 

آوارگان جنگی اوکراین

در مقابل، تعداد اوکراینی‌های پذیرش شده در هفت کشور عضو اتحادیه اروپا کاهش یافته است که بیشترین کاهش در لهستان (۲۴۹ هزار و ۴۶۵ نفر)، اسلواکی (۴۵ هزار و ۳۱۰ نفر) و پرتغال (۱۵ هزار و ۶۳۵ نفر) گزارش شده است.

 

بر پایه این گزارش بیش از نیمی از اوکراینی‌های دریافت کننده اقامت موقت از لهستان کمتر از ۱۸ سال سن داشته‌اند.

 

مهاجران اوکراینی

پس از لهستان، اسلواکی و جمهوری چک بیشترین نرخ جذب کودکان اوکراینی را داشته‌اند که به ترتیب ۴۱ و ۴۰ درصد مهاجران پذیرش شده در این دو کشور کمتر از ۱۸ سال سن داشته‌اند.

 

بیش از دو سوم اوکراینی‌های دریافت کننده حمایت موقت از کشورهای عضو اتحادیه اروپا را نیز زنان و دختران و اکثر مردان مهاجر را افراد زیر ۱۸ سال تشکیل داده‌اند.

 

یورواستات همچنین خاطرنشان کرده که آمار اوکراینی‌های پذیرش شده در کشورهای آلمان، مجارستان، هلند و قبرس طی ماه مارس هنوز اعلام نشده است.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *