نرخ باروری در اروپا

زنان کدام کشور عضو اتحادیه اروپا بالاترین نرخ باروری را دارند؟

نرخ باروری در اروپا

در سال ۲۰۲۰، ۴.۰۷ میلیون نوزاد در اتحادیه اروپا به دنیا آمدند که نشان دهنده ادامه روندی نزولی است که از سال ۲۰۱۶ آغاز شده است.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از یورو نیوز، اداره آمار کمیسیون اروپا(یورواستات) اعلام کرد که نرخ باروری زنان در اتحادیه اروپا به ۱.۵ تولد زنده به ازای هر زن در سال ۲۰۲۰ رسیده است. اوج این نرخ با ۱.۵۷ در سال‌های ۲۰۰۸، ۲۰۱۰ و ۲۰۱۶ ثبت شده است.

 

بر پایه این گزارش، بالاترین نرخ باروری زنان در اتحادیه اروپا مربوط به فرانسه (۱.۸۳ تولد زنده به ازای هر زن) بوده و پس از آن رومانی (۱.۸۰)، چک (۱.۷۱) و دانمارک (۱.۶۸) قرار داشته‌اند.

 

در مقابل، کمترین نرخ باروری زنان در اتحادیه اروپا در مالت (۱.۱۳ تولد در هر زن)، اسپانیا (۱.۱۹) و ایتالیا (۱.۲۴) مشاهده شده است.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

بر پایه این گزارش، سهم کودکانی که از مادران خارجی متولد شده‌اند به طور قابل توجهی در بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا متفاوت بوده است.

 

چنان که در سال ۲۰۲۰، ۶۴ درصد از نوزادان در لوکزامبورگ از مادران خارجی متولد شده بودند، در حالی که این سهم در قبرس ۳۹ درصد و در اتریش، مالت و بلژیک، این سهم حدود ۳۰ بود.

 

مطالب مرتبط…

سقط جنین در آمریکا غیرقانونی می‌شود؟

گذر از هفت خان رستم برای دریافت وام فرزندآوری

 

همچنین در نه کشور عضو اتحادیه اروپا نیز سهم کودکانی که از مادران خارجی متولد شده‌اند کمتر از ۱۰ درصد بوده که کمترین سهم در بلغارستان، اسلواکی (هر دو با ۲ درصد) و لیتوانی (۳ درصد) ثبت شده است.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

آیین گناه خواری

گناه خواری: آیین گرفتن گناهان مرده

در طول تاریخ، فرهنگ‌های مختلف آیین‌ها و شیوه‌های منحصربه‌فردی پیرامون مرگ و سوگواری ایجاد کرده‌اند. یکی از این سنت ها، سنت گناه خواری بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *