رزمناو مسکوا

اوکراین با کمک اطلاعاتی آمریکا کشتی جنگی مسکوا را غرق کرد

رزمناو مسکوا

ایالات متحده آمریکا می‌گوید اطلاعاتی را در مورد مکان رزمناو روسی مسکوا قبل از حمله و غرق آن به نیروهای اوکراینی داده است.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، یک مقام آمریکایی فاش کرده است که ایالات متحده مکان رزمناو مسکوا را با همکاران اوکراینی خود به اشتراک گذاشته است، حادثه ای که یک شکست بزرگ برای ارتش روسیه بود.

 

این مقام آمریکایی روز پنجشنبه گفت که اوکراین به تنهایی تصمیم گرفته است تا با استفاده از موشک‌های ضد کشتی خود، ناوگان روسیه در دریای سیاه را هدف قرار داده و غرق کند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

این مقام آمریکایی که نخواست نامش فاش شود گفت: با توجه به حملات روسیه به خط ساحلی اوکراین از دریا، ایالات متحده آمریکا “محدوده‌ای از اطلاعات” را ارائه کرده است که شامل مکان این کشتی بوده است.

 

دولت بایدن به همکاری اطلاعاتی با اوکراین در کنار ارسال تسلیحات به این کشور را افزایش داده است تا به این کشور در برابر تهاجم روسیه کمک کند.

 

افشای حمایت ایالات متحده در حمله به مسکوا در حالی صورت می‌گیرد که کاخ سفید تحت فشار جمهوری خواهان قرار دارد تا اقدامات بیشتری برای حمایت از مقاومت اوکراین انجام دهد.

مطالب مرتبط…

موشک‌های‌ هارپون، بریمستون و نپتون؛ آیا اوکراین ناوگان روسیه را شکست می‌دهد؟

آلمان در حال بررسی ارسال هویتزر به اوکراین است

 

 

نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها این سوال را دارند که آیا جو بایدن به اندازه کافی سختگیرانه در قبال روسیه عمل می کند یا خیر.

 

این مقام آمریکایی گفت که ایالات متحده از برنامه ریزی اوکراین برای حمله به رزمناو مسکوا بعد از انجام آگاه شد.

 

جان کربی، سخنگوی پنتاگون، اوایل پنجشنبه پس از گزارش نیویورک تایمز در مورد نقش ایالات متحده در حمایت از کشته شدن ژنرال‌های روسی توسط اوکراین، گفت که آژانس‌های آمریکایی «اطلاعاتی درباره مکان رهبران ارشد نظامی در میدان جنگ ارائه نمی‌کنند».

 

کربی گفت: «اوکراین اطلاعاتی را که ما و سایر شرکا ارائه می‌کنیم با اطلاعاتی که خودشان جمع‌آوری می‌کنند ترکیب می‌کند و سپس تصمیمات خود را می‌گیرند و اقدامات خود را انجام می‌دهند.»

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *