رومن آبراموویچ

توقیف دو جت شخصی رومن آبراموویچ از سوی دادگاهی در آمریکا

رومن آبراموویچ

یک قاضی فدرال در نیویورک به دولت ایالات متحده اجازه داد تا دو جت شخصی متعلق به رومن آبراموویچ را توقیف کند.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، دستور قاضی مستقر در منهتن، یکی از چندین تحریم ایالات متحده و سایر کشورهای غربی است که از زمان تهاجم روسیه به اوکراین در ماه فوریه، میلیاردرهای روسیه را هدف قرار داده است.

 

به درخواست ماموران فدرال برای توقیف یک بوئینگ 787-8 دریم لاینر و یک گلف استریم G650ER متمرکز است که هر دو متعلق به رومن آبراموویچ مالک سابق باشگاه چلسی است.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

هواپیمای شخصی رومن آبراموویچ

رومن آبراموویچ که از نزدیکان رئیس جمهور روسیه، ولادیمیر پوتین است.

 

توقیف این دو جت شخصی به دلیل پرواز به روسیه پس از حمله روسیه به اوکراین بوده است.

 

دادستان‌های وزارت دادگستری ایالات متحده در بیانیه‌ای اعلام کردند که هر دو جت شخصی رومن آبراموویچ در ماه مارس به روسیه پرواز کرده و محدودیت‌های صادراتی که ایالات متحده علیه رژیم پوتین به دلیل حمله به اوکراین وضع کرده بود را نقض کردند.

 

البته مشخص نیست که مقامات آمریکایی چه زمانی ممکن است بتوانند جت های آبراموویچ را تا زمانی که وارد ایالات متحده یا یکی از مناطق تحت کنترل این کشور بشود را توقیف کند.

 

مطالب مرتبط…

رومن آبراموویچ در فروش باشگاه چلسی عجله نخواهد کرد

رومن آبراموویچ کنترل شرکتی را در روز حمله روسیه به اوکراین به مدیریت چلسی واگذار کرده است

جت شخصی رومن آبراموویچ

وزارت دادگستری آمریکا در پرونده های دادگاه فدرال اعلام کرد که بوئینگ شخصی مالک سابق باشگاه چلسی به ارزش 350 میلیون دلار هم اکنون در دبی است.

 

دستیار رئیس اف‌بی‌آی، در بیانیه‌ای گفت که الیگارش‌های روسی مانند آبراموویچ «به ایجاد محیطی کمک کرده‌اند که روسیه را قادر می‌سازد تا جنگ مرگبار خود را در اوکراین دنبال کند».

 

وی ادامه داد: توقیف دارایی‌های ارزشمند آنها، از جمله این دو هواپیما، تنها راهی است که دولت آمریکا می‌تواند از کسانی که قوانین ایالات متحده را زیر پا می‌گذارند و از روسیه در تلاش برای تسخیر یک کشور مستقل حمایت می‌کنند، پاسخگو کند.

 

رومن آبراموویچ مالک سابق باشگاه چلسی بود که ماه گذشته، دولت بریتانیا فروش این باشگاه به تاد بوهلی، یکی از مالکان لس آنجلس داجرز در لیگ برتر بیسبال آمریکا را تایید کرد.

 

گزارش شده است که بوهلی بیش از 4 میلیارد دلار به عنوان گران ترین فروش یک تیم ورزشی در تاریخ پرداخت کرده است.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *