بوریس جانسون

بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا باقی ماند

بوریس جانسون

جلسه رأی عدم اعتماد به بوریس جانسون نخست‌وزیر انگلیس با ۲۱۱ رأی مخالف در برابر 148 رای موافق شکست خورد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، جلسه رای عدم اعتماد حزب محافظه کار به بوریس جانسون با 211 رای مخالف در برابر 148 رای موافق شکست خورد و نخست وزیر بریتانیا همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

 

نخست‌وزیر بریتانیا طی چند ماه گذشته به دلیل برگزاری چند جشن در دفترش در دوران شیوع ویروس کرونا که به پارتی گیت معروف شد، تحت فشار قرار داشت.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

۳۵۹ نماینده محافظه‌کار در مجلس عوام در این رای‌گیری شرکت کردند. بوریس جانسون برای حفظ مقامش به رای ۱۸۰ نماینده حزبش نیاز داشت.

 

روز گذشته، دفتر نخست‌وزیر بریتانیا در واکنش به حد نصاب رسیدن امضاهای مورد نیاز برای رای‌گیری در حزب محافظه‌کار اعلام کرده بود که این رای‌گیری را «فرصتی» برای پایان جنجال بر سر جشن‌های برگزار شده در محل کار وی موسوم به پارتی گیت می‌داند.

 

کمیته اعضای حزب محافظه‌کار در پارلمان انگلیس موسوم به کمیته ۱۹۲۲، بامداد سه‌شنبه اعلام کرد که رأی عدم اعتماد به «بوریس جانسون» نخست‌وزیر انگلیس با ۲۱۱ رأی مخالف و ۱۴۸ رأی موافق، شکست خورده است.

 

بوریس جانسون در حالی در سمت نخست‌وزیری انگلیس باقی ماند که در پی رسوایی‌های اخیر وی از جمله نقض محدودیت‌های کرونایی و دروغگویی، تحت فشارهای زیادی برای استعفا بود.

 

مطالب مرتبط…

بوریس جانسون بر لبه پرتگاه

بوریس جانسون پس از گزارش “پارتی‌گیت” گفت: “متاسفم!”

 

این رأی‌گیری پس از آن برگزار شد که تصاویر منتشرشده جدید توسط رسانه‌های انگلیسی ادعاهای جانسون مبنی بر بی‌اطلاع بودن او از قانون‌شکنی در یک مهمانی (پارتی گیت) در «داونینگ استریت» در طول همه‌گیری کرونا را زیر سوال برده است.

 

جانسون پیشتر با اصرار بر مواضع قبلی خود درباره رسوایی «پارتی گیت» گفت، استعفا نخواهد داد. جانسون در جلسه پارلمان انگلیس گفت، مسئولیت کامل تمام آنچه که اتفاق افتاده را می‌پذیرد اما از مقام خود کناره‌گیری نخواهد کرد.

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

انقلاب روسیه

انقلاب روسیه؛ چرا منشویک‌ها شکست خوردند؟

در جریان انقلاب روسیه این الکساندر کرنسکی به رهبری منشویک‌ها بود که تلاش داشت دموکراسی هرچند نیم‌بند را برای روسیه به ارمغان بیاورد، اما تلاش‌هایش به سرانجام نرسید و بلشویک‌ها که تندرو تر بودند قدرت را قبضه کردند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *