گری لینکر

اختلاف با گری لینکر شهرت بی بی سی را به خطر انداخت

گری لینکر

گری لینکر به عنوان ستاره فوتبال انگلیسی به این دلیل که در طول 16 سال دوران حرفه‌ای خود هرگز با کارت زرد یا قرمز جریمه نشده بود، شهرت داشت؛ اما اکنون شهرت او صدچندان شده است.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از نیویورک تایمز، گری لینکر به‌عنوان یک مجری تلویزیونی ورزشی با عقاید سیاسی متفاوت برای بی‌بی‌سی به مشکلی اساسی بدل شده است؛ لینه‌کر مرتباً با مقامات درگیر بوده است و تعلیق او به دلیل یک پست توییتری در مورد مهاجرت در این هفته به بحرانی تبدیل شد که اکنون شرکت پخش برنامه‌های بی بی سی را دچار مشکل کرده است.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

گری لینکر

بن‌بست آقای لینه‌کر با بی‌بی‌سی، بحث‌های پر سر و صدای ملی را در مورد آزادی بیان، نفوذ دولت و نقش یک تلویزیون عمومی مطرح کرده است.

 

در عصری از سیاست‌های چندقطبی و وجود رسانه‌های اجتماعی آزاد در عصری که ما ان را به عصر ارتباطات می‌شناسیم ابراز عقیده کاری سهل شده است.

 

گری لینکر که مجری برنامه “match of the day” در شبکه تلویزیونی بی بی سی است، پس از توییتش در خصوص بحران مهاجرت در بریتانیا و انتقاد از دولت وقت از سوی این شبکه تلویزیونی کنار گذاشته شد.

 

این امر موجی از اعتراض از سوی ورزشکاران را به همراه داشت و اصل آزادی بیان را هدف قرار داد.

 

پس از کنار گذاشته شدن گری لینکر از سوی تلویزیون BBC همکاران وی نیز این برنامه را تحریم کردند که در راس آن‌ها ایان رایت و آلن شیرر قرار داشتند؛ این برنامه سرانجام با پخش 20 دقیقه‌ای بدون تفسیر مسابقات بر روی آنتن رفت.

 

روز یکشنبه، بی‌بی‌سی پس از چند روز جنجال بر سر انتقاد از طرح دولت برای سرکوب پناهجویان، از سوی این مجری ورزشی تلاش می‌کرد تا با گری لینکر سازشی به دست آورد که او را دوباره روی آنتن بازگرداند. اما پیامدهای این مناقشه احتمالاً گسترده و طولانی مدت خواهد بود و مدیریت این کانال تلویزیونی را که بی طرفی سیاسی را در اولویت قرار داده است با سؤالات جدی روبه‌رو کرده است.

 

کلر اندرز، محقق رسانه ای مستقر در لندن و موسس تحلیل اندرز می گوید: «اتفاقات یک هفته‌ی اخیر استقلال بی بی سی و شهرت آن را به خطر انداخته است. این مایه تاسف است زیرا این موضوع در اصل بحث بر سر این است که آیا بی بی سی می تواند دستورالعمل های رسانه های اجتماعی خود را بر یک پیمانکار تحمیل کند یا خیر؟”

 

باید پذیرفت گری لینکر شاید بزرگ‌ترین نام بی‌بی‌سی باشد، یک چهره محبوب ورزشی که از زمین بازی به سمت مجری تلویزیون و یک برنامه ورزشی نقل مکان کرد، جایی که از سال 1999 در آن برنامه هفتگی بوده و بازی‌ها را تجزیه و تحلیل می‌کند و با دیگر ستارگان بازنشسته ورزش این برنامه تلویزیونی را اجرا می‌کند. او با 1.35 میلیون پوند (1.6 میلیون دلار) در سال 2022 پردرآمدترین شخصیت روی آنتن بی بی سی است.

 

گری لینکر که در خانواده ای کارگری در لستر بزرگ شده است، هرگز دیدگاه خود را در مورد مسائل اجتماعی مخفی نگه نداشته است. هنگامی که دولت برنامه‌های سختگیرانه مهاجرتی جدید را اعلام کرد، او در توییتر نوشت: «این یک سیاست بی‌رحمانه است”

 

بی‌بی‌سی تنها سازمان رسانه‌ای نیست که بر سر پرسش‌هایی درباره بیان سیاسی و رسانه‌های اجتماعی دچار آشفتگی شده است. تنش ها در روزنامه های بریتانیا، و همچنین در واشنگتن پست و نیویورک تایمز، بر سر پست های توییتری روزنامه نگارانی که گاه از کارفرمایان خود انتقاد می کردند، شعله ور شده است.

 

ریشی سوناک، نخست وزیر کنونی، تمایل ندارد وارد این جنگ رسانه‌ای شود. او روز شنبه، گفت که “گری لینکر یک فوتبالیست بزرگ بود و یک مجری با استعداد است” و او امیدوار است که این بن بست حل شود. سوناک در بیانیه‌ای درباره بی‌بی‌سی گفت: «این موضوع مربوط به بی بی سی است، نه دولت.”

 

در اوین گام بی‌بی‌سی پس از کنار گذاشتن این مجری سرشناس به دلیل اظهارنظرش درباره سیاست پناهندگی دولت بریتانیا، قول داده دستورالعمل‌های رسانه‌های اجتماعی کارمندان خود را مورد بازنگری قرار دهد.

 

همچنین این کانال تلویزیونی در عقب نشینی دیگر گری لینکر را به برنامه محبوب فوتبالی برگرداند که نشان دهنده‌ی فشار افکار عمومی بر روی بی بی سی است.

 

هرچه باشد در این یک هفته اعتماد بسیاری از بینندگان شبکه خبری بی بی سی به این شبکه به شدت کاهش پیدا کرده است و باید دید در آینده مدیران این کانال تلویزیونی برای جلب رضایت بینندگان چه سیاست‌هایی را در پیش می گیرند.

 

 

مطالب مرتبط…

برگزاری اولین جام جهانی تاریخ

شکیرا تهدید کرد «مسائل خصوصی» پیکه را افشا می‌کند

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی

نگاهی متفاوت به فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی

فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی و پایان کمونیسم و تغییرات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی ناشی از …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *