تیم ملی فوتبال زنان آمریکا

ملی‌پوشان فوتبال مرد و زن در آمریکا حقوق برابر دریافت می‌کنند

تیم ملی فوتبال زنان آمریکا

فدراسیون فوتبال آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد که با اتحادیه بازیکن‌های فوتبال این کشور به توافقی «تاریخی» بر سر دستمزد برابر دست یافته است.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از یورونیوز، بنا به این توافق که پیش‌تر انجام شده و روز چهارشنبه رسمیت یافت، قرار است دستمزد بازیکن‌های تیم‌های ملی فوتبال مردان و زنان ایالت متحده از این پس به صورت برابر پرداخت شود.

 

در بیانیه فدراسیون فوتبال آمریکا آمده است: «دو کنوانسیون جمعی که تا سال ۲۰۲۸ معتبر خواهند بود امکان دستیابی به دستمزدهای برابر از طریق شرایط اقتصادی یکسان را ممکن می‌سازد.»

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

این بیانیه در حالی صادر می‌شود که فدراسیون فوتبال ایالات متحده ماه فوریه گذشته از توافقی اولیه با جمعی از ملی‌پوشان زن فوتبال این کشور از جمله مگان راپینو، یکی از ستاره‌های این تیم بر سر دستمزد و پاداش برابر با مردان خبر داده بود.

 

فدراسیون فوتبال آمریکا در حالی به موجب این توافق اولیه متعهد به پرداخت حقوق برابر میان ملی‌پوشان مرد و زن این کشور شده بود که مگان راپینو و جمعی دیگر از اعضای تیم ملی فوتبال زنان آمریکا از سال ۲۰۱۹ جدالی قانونی و حقوقی را علیه این فدراسیون بر سر نابرابری دستمزد مردان و زنان در پیش گرفته بودند.

 

تیم فوتبال زنان آمریکا
الکس مورگان و مگان راپینو، دو ستاره تیم ملی فوتبال زنان آمریکا

در بیانیه فدراسیون فوتبال آمریکا به نقل از خانم سیندی پارلو کون، رئیس کنونی فدراسیون آمده است: «این واقعاً یک لحظه تاریخی است.

 

این توافق‌ها ورزش را برای همیشه در ایالات متحده تغییر می‌دهند و حتی این پتانسیل را دارند که ورزش را در سراسر جهان دچار تحول کنند.»

 

مطالب مرتبط…

فهرست پردرآمدترین ورزشکاران جهان در سال 2021

هوپ سولو، ستاره فوتبال زن آمریکایی به مرکز توانبخشی خواهد رفت

 

 

بنا به گزارش فرانس‌پرس، بکی ساوربرون، رئیس اتحادیه بازیکنان تیم ملی زنان ایالات متحده آمریکا نیز از این قرارداد استقبال کرده است.

 

تیم ملی فوتبال زنان ایالات متحده با چهار قهرمانی در جام جهانی و کسب همین تعداد مدال طلا در بازی های المپیک، موفق ترین تیم ملی تاریخ مسابقات فوتبال زنان در جهان محسوب می‌شود.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

مثلث برمودا

مثلث برمودا کجاست؟ علم چگونه معمای این مکان را حل کرد؟

بسیاری از مردم مثلث برمودا را یکی از اسرارآمیزترین نقاط زمین می‌دانند. اما به راستی چرا مثلث برمودا تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است؟ آیا این منطقه واقعا تا این اندازه ترسناک است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *