مینو رایولا

مینو رایولا درگذشت/ او که بود؟

مینو رایولا

خانواده مینو رایولا روز شنبه اعلام کردند که وی، یکی از قدرتمندترین مدیر برنامه معروف دنیای فوتبال در سن 54 سالگی درگذشت.

 

به گزارش ره آود نیوز به نقل از الجزیره، مینو رایولا که مشتریان سرشناسش زلاتان ابراهیموویچ، پل پوگبا و ارلینگ هالند بودند، یکی از جنجالی‌ترین نقل و انتقالات فوتبال جهان را رقم زد.

 

خانواده رایولا نگفتند که او از چه بیماری رنج می‌برد، اما او در بیمارستان سن رافائله میلان بود، جایی که قبلاً از ترس سلامتی در آنجا بستری شده بود.

 

در بیانیه خانواده رایولا آمده است: «در اندوه بی‌نهایت درگذشت دلسوزترین و شگفت‌انگیزترین مدیران برنامه فوتبالی که تا به حال بوده را اعلام می‌کنیم.»

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

رایولا به عنوان یکی از تاثیرگذارترین عوامل و بحث برانگیزترین شخصیت‌های ورزشی، مجموعه‌ای درخشان از بازیکنان را در طول دوران حرفه‌ای طولانی خود ایجاد کرد.

 

او به دلیل مبالغ هنگفتی که در کمیسیون از معاملاتش به‌دست می‌آورد، و تورم هنگفت در دستمزد بازیکنان – که از دهه 1990 به سطوح غیرقابل تصور قبلی افزایش یافته است – مورد انتقاد قرار گرفت.

 

مینو رایولا

مینو رایولا که بود؟

رایولا در سال 1968 در Nocera Inferiore در جنوب ایتالیا به دنیا آمد. در کودکی، او را به همراه خانواده به هارلم هلند بردند.

 

او زندگی کاری خود قبل از شروع حرفه خود در مدیریت فوتبال را در پیتزا فروشی خانواده‌اش در شهر قرون وسطایی آغاز کرد.

 

رایولا برای مدت کوتاهی به عنوان مدیر فنی در تیم هلندی هارلم FC و سپس برای آژانس تبلیغاتی ورزشی کار کرد و در انتقال بازیکنان برجسته هلندی به ایتالیا تخصص داشت.

 

پس از حضور در هارلم، او به کار در شرکت عامل ورزشی Sports Promotions رفت و در انتقال فوتبالیست های مطرح هلندی به باشگاه های ایتالیایی از جمله برایان روی بازیکن آژاکس (به فوجا در سال 1992)، مارسیانو وینک (به جنوا در سال 1993) کمک کرد. ویم جونک و دنیس برگمپ (به اینتر در 1993) و میشل کریک (به پادوآ در 1994).

 

پاول ندود ستاره چک اولین مشتری مشهور رایولا شد.

 

او در طول سال‌ها شهرت خود را به طور پیوسته در فوتبال ایتالیا و جهان ایجاد کرد و در کنار خورخه مندز، مسلماً بهترین مدیر برنامه بازیکن فوتبال روی کره زمین بود.

 

رویکرد غالباً صریح رایولا همیشه او را برای مدیران باشگاه منفور کرده بود؛ اوله گونار سولسشر، سرمربی سابق منچستریونایتد از آنچه که به نظر او عملکرد مرد ایتالیایی در مورد آینده پوگبا مشکل ایجاد می کند، ناراضی است.

 

مینو رایولا در سال 2016 رکورد جهانی انتقال پوگبا را به منچستریونایتد شکست.

 

در سال 2017 در کتاب «فوتبال لیکس: تجارت کثیف فوتبال» گزارش شد که رایولا از انتقال 89 میلیون یورویی پوگبا از یوونتوس به منچستریونایتد تا 41 میلیون یورو به دست آورد.

 

بازیکنان رایولا مرتباً از او به نیکی یاد می‌کنند.

 

مطالب گذشته…

مینو رایولا، مدیر برنامه جنجالی فوتبال خبر مرگ خود را تکذیب کرد

 

مشتریان سابق و فعلی او عبارتند از زلاتان ابراهیموویچ، دی لیخت، پوگبا و لوکاکو و همچنین افرادی مانند ماریو بالوتلی، هیروینگ لوزانو، هنریخ مخیتاریان، مویس کین، بلز ماتویدی و لورنزو اینسینیه.

 

مدت کوتاهی پس از آن، او تصمیم گرفت آژانس ورزشی را ترک کند تا کسب و کار خود را تشکیل دهد، با اولین اقدام مهم خود، نظارت بر انتقال پاول ندود از اسپارتا پراگ به لاتزیو پس از عملکرد درخشان او در یورو 1996.

 

مینو رایولا به هفت زبان ایتالیایی، انگلیسی، آلمانی، اسپانیایی، فرانسوی، پرتغالی و هلندی مسلط بود.

 

دارایی خالص مینو رایولا چقدر است؟

طبق گزارش فوربز، رایولا در سال 2020 دارایی خالص 85 میلیون دلار بود.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

مثلث برمودا

مثلث برمودا کجاست؟ علم چگونه معمای این مکان را حل کرد؟

بسیاری از مردم مثلث برمودا را یکی از اسرارآمیزترین نقاط زمین می‌دانند. اما به راستی چرا مثلث برمودا تا این اندازه مورد توجه قرار گرفته است؟ آیا این منطقه واقعا تا این اندازه ترسناک است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *