فیلم های علمی تخیلی 2021

بهترین فیلم های علمی تخیلی سال 2021

 Free Guy 2021

فیلم های علمی تخیلی از سال 1902 کار خود را در سینما شروع کرد اما در مقابل ژانرهای مختلف محبوبیت خود را از دست داده است.

 

به گزارش ره آورد نیوز، ژانرهای علمی تخیلی همیشه طرفدارهای خود را داشته و مورد تقاضا بوده است.

 

اکنون، یک قرن بعد، هر سال مجموعه‌ای از فیلم‌های علمی تخیلی وجود دارد. این به ویژه زمانی که به سال گذشته یعنی سال 2021 نگاه می کنید نمود پیدا می‌کند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

اگر به نسخه های فیلم ها علمی تخیلی سال گذشته نگاه کنید، ترکیبی شگفت انگیز از فیلم ها را خواهید دید. اگرچه همه آنها در چتر بزرگ داستان های علمی تخیلی قرار می گیرند، اما هر فیلم به شیوه ای متفاوت به این ژانر می پردازد.

 

برخی از ورودی ها در مقیاس حماسی هستند، در حالی که برخی دیگر کوچکتر هستند. برخی نگران دقت علمی هستند، در حالی که برخی دیگر فقط می خواهند مردم را سرگرم کنند.

 

مطالب مرتبط…

5 فیلم کلاسیک سینما که احتمالاً ندیده‌اید

بهترین فیلم‌های تام کروز که شاید تاکنون ندیده باشید

5 فیلم برتر سال 2017 که شاید ندیده باشید

در فهرست زیر 5 فیلم علمی تخیلی سال 2021 را معرفی خواهیم کرد که جزء بهترین‌های سال بوده اند.

 

1- Free Guy مرد آزاد

 Free Guy 2021

فیلم های علمی تخیلی

شاون لوی هرگز علاقه ای به خلق شاهکارهای هنری پیشگامانه نداشته است. در طول دو دهه گذشته، او تمام تلاش خود را کرده است تا فیلم های سرگرم کننده ای بسازد که پدربزرگ و مادربزرگ شما را ناراحت نکند. او همیشه موفق نبوده است، اما حداقل می داند که چه نوع فیلمسازی است.

 

Free Guy یک درام علمی تخیلی هیجان انگیز مانند چندین ورودی دیگر در این لیست نیست. در عوض، این یک کمدی اکشن، اغلب قابل پیش‌بینی، با اجرای اصلی قوی است.

 

رایان رینولدز نقش گای، NPC ساده لوح را بازی می کند که نقش قهرمان فیلم را ایفا می کند.

 

هنگامی که فیلم شروع می شود، گای یک شخصیت پس زمینه در شهر آزاد است، یک بازی ویدیویی محبوب که توسط استودیو Soonami ساخته شده است. وقتی گای با بازیکنی مرموز به نام میلی آشنا می‌شود، به او کمک می‌کند تا استودیو را پایین بیاورد.

 

فیلمنامه مملو از مرجع های بازی های ویدیویی، دیالوگ های سریع و توسعه شخصیت قوی است.

 

همه اینها توسط رینولدز تقویت شده است، که کار بسیار خوبی برای زنده کردن یک شخصیت بی جان انجام می دهد.

 

2- Stowaway مسافر قاچاق

فیلم های علمی تخیلی 2021

فیلم های علمی تخیلی 2021

فیلم «Stowaway» یا مسافر قاچاق به کارگردانی جو پِنا، اثری است که تلاش می‌کند تا به جای نمایش موجودات مخوف فضایی، به پویایی روابط انسان در مأموریت سفر به مریخ نگاهی داشته باشد.

 

اثری در ژانر علمی تخیلی و محصول سال 2021 است. فیلم مسافر قاچاق داستان 3 فضانورد است که راهی مریخ هستند، اما با مهمانی ناخوانده در سفینه مواجه می‌شوند.

 

3- The Matrix Resurrections ماتریکس؛ رستاخیز

فیلم ماتریکس 2021

فیلم های علمی تخیلی

فیلم The Matrix 4 که تحت عنوان Resurrections (رستاخیز) نام گرفته، برخلاف اسم خوفناک و هیجان‌انگیزش، تمام کاری که کرده نابودی تمام خاطرات به انضمام نابودی تمامی ایدئولوژی و خط فکری و فلسفیِ پیرامون اسمِ ماتریکس بود.

 

اجازه دهید بگوییم که فیلم ماتریکس ۴، دنباله‌ای است که اصلا و ابدا نباید ساخته می‌شد.

 

پس از نزدیک به بیست سال، لانا واچوفسکی تصمیم گرفت این سریال افسانه ای را با دنباله ای متا بازگرداند که طرفداران سرسخت بی شماری را خشمگین کرده است.

 

اگرچه مخالفان به طور قابل توجهی پر سر و صدا بوده اند، آخرین ورودی این مجموعه متفاوت است.

 

واچوفسکی از بازدید مجدد نئو به شیوه ای متعارف خودداری می کند. Matrix Resurrections ادامه مستقیم مدخل قبلی نیست، بلکه دنباله‌ای است که دائماً از بینندگان می‌خواهد هدفش را ارزیابی کنند.

 

چرا ما به دنباله میراث نیاز داریم؟ چرا هر کدام از اینها اهمیت دارد؟ این رویکرد تحلیلی تر به داستان گویی کار می کند زیرا به فیلم اجازه می دهد تا از دنباله های متعدد میراثی که صرفاً به خدمات طرفداران متکی است فاصله بگیرد.

 

4- Oxygen

فیلم های علمی تخیلی 2021

Oxygen یک فیلم هیجان‌انگیز کلاستروفوبیک شبیه به Buried و 127 Hours است.

 

جدای از برخی فلاش بک های پراکنده و توهم، دوربین تنها بر الیزابت تمرکز می کند، قهرمانی که خود را در یک اتاق برودتی بدون خاطره گرفتار می یابد. این تنظیمات منجر به دو درگیری بزرگ می شود: چگونه می تواند فرار کند و چگونه می تواند خاطرات خود را به دست آورد؟

 

در طول فیلم، بینندگان وظیفه دارند قطعات مختلف را کنار هم بچینند تا رازهای کلی را حل کنند.

 

5- A Quiet Place Part II مکان ساکت قسمت دوم

فیلم های علمی تخیلی

A Quiet Place، حمله جان کرازینسکی به ژانر وحشت، موفقیت بزرگی بود.

 

با فروش 96 درصدی Rotten Tomatoes و باکس آفیس نزدیک به 350 میلیون دلار، هیچ کس این فیلم را شکست نمی‌داند.

 

در عین حال، این ایده در سطح جهانی مورد استقبال قرار نگرفت. خود کرازینسکی با توجه به نتیجه گیری فیلم اول نگران بود. با این حال، پس از چندین ماه طوفان فکری، او به این نتیجه رسید که می تواند آنچه را که طرفداران می خواهند ارائه دهد و موفق شد.

 

A Quiet Place Part II یک دنباله تقریباً عالی برای فیلم اصلی است. داستان را به گونه ای ادامه می دهد که نه تنها طبیعی بلکه ضروری به نظر می رسد. این به اندازه نسخه قبلی خود صمیمی یا منحصر به فرد نیست، اما مجموعه های پیچیده و هیجان های پرمخاطره باعث تبادل ارزشمندی می شود. این یک فیلم بزرگتر و پر زرق و برق است، اما هیچ یک از هوش خود را رها نمی کند.

 

داستان کلی فیلم «یک مکان ساکت» بدین شکل است که به صورت ناگهانی، موجوداتی ناشناخته بر روی زمین پدیدار شده‌اند که کور هستند اما شنوایی قوی‌ای دارند؛ به این صورت که به محض شنیدن کوچک‌ترین صدایی به سمت آن حمله‌ور می‌شوند. داستان قسمت اول از جایی شروع می‌شود که 472 روز از پیدایش این موجودات گذشته و اکنون تعداد کمی از مردم زنده هستند. داستان حول محور خانواده «ابوت» (Abbott) می‌چرخد.

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

قلعه قورتان

معرفی قلعه قورتان ورزنه در استان اصفهان

قلعه قورتان یا قلعه گورتان از آثار تاریخی بجا مانده از دوره ساسانیان می‌باشد که در استان اصفهان، شهر ورزنه واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *