فیلم پدرخوانده

اکران فیلم “پدرخوانده” در آمریکا

فیلم پدرخوانده

مارس 1972 میلادی در چنین روزی، ، “پدرخوانده” فیلمی حماسی که زندگی کورلئون‌ها، یک خانواده جنایتکار ایتالیایی-آمریکایی به رهبری ویتو کورلئونه (با بازی درخشان مارلون براندو) را روایت می‌کرد، در سینماها اکران شد.

 

به گزارش ره اورد نیوز، مارس 1972 مصادف با اسفند 1350 شمسی، فیلم پدرخوانده از کتاب پرفروشی به همین نام نوشته ماریو پوزو، رمان نویسی که در آشپزخانه جهنمی شهر نیویورک بزرگ شد و شروع به نوشتن داستان‌های خالص برای مجلات کرد، اقتباس شده است.

 

جنجال‌هایی پیرامون فیلم پدرخوانده از ابتدا وجود داشت: اندکی پس از اینکه پارامونت پیکچرز تولید آن را اعلام کرد، اتحادیه ایتالیایی-آمریکایی حقوق مدنی تجمعی را در مدیسون اسکوئر گاردن برگزار کرد و مدعی شد که این فیلم یک توهین به آمریکایی‌های ایتالیایی است.

 

پیج اینستاگرام ره آورد نیوز را دنبال کنید روی نوشته کلیک کنید…

 

این غوغا فقط باعث افزایش تبلیغات برای فیلم شد، زیرا پارامونت برای تبدیل شدن به یک موفقیت بزرگ پس از موفقیت رمان پوزو نیاز داشت.

 

مدیر تولید استودیو، رابرت ایوانز، قبل از استخدام فرانسیس فورد کاپولا که در آن زمان تنها 31 سال داشت، با چندین کارگردان – از جمله سرجیو لئونه و کاستا گاوراس – در مورد فیلم پدرخوانده تماس گرفت.

 

مطالب مرتبط…

با بدترین فیلم‌های تاریخ سینما آشنا شوید / تصاویر فیلم

 

فرانسیس فورد کاپولا به‌عنوان یک ایتالیایی آمریکایی، تلاش کرد تا فیلم را به نمایشی معتبر از دوره زمانی و فرهنگ بسازد و به جای تمرکز بر جنبه جنایی خشونت‌آمیز داستان، عدالت را در رابطه با روابط پیچیده درون خانواده کورلئونه رعایت کند.

 

او با پوزو روی فیلمنامه کار کرد و پارامونت را متقاعد کرد که بودجه فیلم را که استودیو 2.5 میلیون دلار ناچیز در نظر گرفته بود، افزایش دهد.

 

شاید مهم‌تر از همه، فرانسیس فورد کاپولا و پوزو برای انتخاب مارلون براندو در نقش ویتو کورلئونه مبارزه کردند.

 

در آن زمان، حرفه براندو به مدت یک دهه رو به افول بود و او به خاطر رفتار بد اخلاقی‌اش در صحنه فیلمبرداری، به ویژه در طول فیلمبرداری فیلم Mutiny on the Bounty در سال 1962 بدنام شده بود.

 

وقتی پارامونت اصرار کرد که براندو تست صحنه نمایش را انجام دهد، بازیگر افسانه‌ای از این کار پیروی کرد زیرا به شدت این نقش را می‌خواست.

 

مارلون براندو در فیلم پدرخوانده
مارلون براندو در نقش ویتو کورلئونه

براندو با خواندن سطرهایش از روی کارت‌های نشانه پنهان، یک بازی خارق‌العاده و شهودی در نقش پدرخوانده انجام داد و برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر مرد شد (که از پذیرش آن امتناع کرد).

 

همراه با کارگردانی دقیق کاپولا و بازی‌های به یاد ماندنی بقیه بازیگران فیلم، از جمله آل پاچینو، جیمز کان، رابرت دووال و دایان کیتون، نوبت ستاره براندو باعث شد که فیلم به رکوردشکنی در گیشه و همچنین سه جایزه اسکار برسد.

 

برای بهترین بازیگر مرد، بهترین فیلم و بهترین فیلمنامه اقتباسی.

 

فیلم «پدرخوانده» در فهرست بهترین فیلم‌های تاریخ از سوی منتقدان انتخابی همیشگی باقی مانده است.

 

در سال 2007، پس از شهروند کین (1941) ساخته اورسن ولز، در فهرست بهترین فیلم های تاریخ موسسه فیلم آمریکا (AFI) در رتبه دوم قرار گرفت.

 

فیلم پدرخوانده 2

گفتنی است، قسمت دوم فیلم پدرخوانده در سال 1974 اکران شد و برنده شش جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و بهترین کارگردانی شد.

 

فیلم پدرخوانده 3

قسمت سوم، فیلم پدرخوانده نیز در سال 1990 اکران شد و نقدهای مثبتی دریافت کرد، اما به طور کلی ضعیف ترین فیلم در بین سه فیلم در نظر گرفته شد.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

قلعه قورتان

معرفی قلعه قورتان ورزنه در استان اصفهان

قلعه قورتان یا قلعه گورتان از آثار تاریخی بجا مانده از دوره ساسانیان می‌باشد که در استان اصفهان، شهر ورزنه واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *