فیلم های سبک کلاسیک

5 فیلم کلاسیک سینما که احتمالاً ندیده‌اید

فیلم های سبک کلاسیک

سال به سال فیلم های بیشتری ساخته می شود که ما آن ها را در طبقه بندی فیلم شناسی در قسمت فیلم های کلاسیک سینما گذاشته ایم.

 

در اینجا و در این فهرست، انواع فیلم های کلاسیک سینما را پیدا کرده ایم و می خواهیم این فیلم ها را به شما معرفی کنیم.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

مطمئناً اسم برخی از این فیلم ها را تاکنون نشنیده اید اما این فیلم ها حتما ارزش دیدن را دارند.

 

با ره آورد نیوز همراه باشید…

 

5- Branded to Kill (1967)

فیلم های کلاسیک جهان

فیلم Branded to Kill 1967 محصول ژاپن سال انتشار 1967 با کارگردانی Seijun Suzuki با بازیگری جی شیشیدو و کوجی نانبارا و آنو ماری.

 

این فیلم یکی از بهترین فیلم های کلاسیک سینما شناخته می شود که ژانر یاکوزا را با استفاده از زیبایی‌شناسی آوانگارد و لحن سوررئالیستی دوباره ابداع می‌کند.

 

این فیلم از نگاه کاربران IMDB نمره قابل قبول 7.2 را گرفته است.

 

یک آدمکش که آخرین ماموریت خود را انجام می دهد با همسر خیانتکار خود و زنی اسرار آمیز که علاقه بسیاری به مرگ دارد دچار تضاد می شود و…

 

این فیلم در زمان اکران در سال 1967 عملکرد خوبی نداشت و به دلیل درگیری بین کارگردان و کمپانی سازنده، سوزوکی متعاقبا اخراج شد. کارگردان با حمایت گروه های دانشجویی و فیلمسازان دیگر، از نیک کاتسو شکایت کرد و پس از بیش از 10 سال قرار گرفتن در لیست سیاه، به نماد ضد فرهنگ در ژاپن تبدیل شد.

 

4- The Third Part of the Night (1971)

سومین قسمت از نیمه شب

«بخش سوم شب» به کارگردانی استاد لهستانی آندری ژولاوسکی و نویسندگی پدرش میروسلاو، فیلمی ترسناک است که جنبه‌های آوانگارد و لحن روان‌شناختی را در هم می‌آمیزد.

 

این فیلم اولین بار در جشنواره فیلم ونیز در سال 1971 به نمایش درآمد.

 

لهستان توسط آلمان نازی اشغال شده است. میکال (لزک تلسینسکی) با پنهان شدن در جنگلی با پدرش (یرزی گولینسکی) از مرگ فرار می کند، در حالی که شاهد قتل همسر، پسر و مادرش در خانه خود توسط نازی هاست. پس از این تجربه هولناک، میکال تصمیم می گیرد اسلحه به دست گرفته و به مقاومت در برابر اشغالگران بپیوندد.

 

با این حال، قبل از اولین ملاقات خود با مبارزان آزادی، پس از کشته شدن واسطه اش توسط گشتاپو، میکال تعقیب و مجبور به فرار می شود.

 

3- Love and Anarchy (1973)

عشق و آنارشی

فیلم های کلاسیک سینما

“عشق و هرج و مرج” به نویسندگی و کارگردانی لینا ورتمولر فقید و با بازی جیانکارلو جیانینی و ماریانجلا ملاتو، یک طنز سیاسی با ته مایه های قوی فمینیستی است که به رابطه بین امر خصوصی و امر سیاسی می پردازد و در عین حال دیدگاهی انتقادی را پیشنهاد می کند.

 

داستان این فیلم، پیش از آغاز جنگ جهانی دوم ، در ایتالیای فاشیست جریان داشت ، شخصیت جیانینی ، یک آنارشیست است که در حالی که در حال آماده سازی برای ترور بنیتو موسولینی است ، در روسپی خانه می ماند. شخصیت جیانینی عاشق یکی از زنانی می شود که در فاحشه خانه کار می کنند.

 

این فیلم به بررسی عمق احساسات وی در مورد عشق ، نفرت از فاشیسم و ترس از کشته شدن هنگام ترور موسولینی می‌پردازد.

 

2- Bleeder (1999)

فیلم های کلاسیک سینما

فیلم های کلاسیک سینما

«بلیدر» به نویسندگی و کارگردانی نیکلاس ویندینگ رفن که یکی از تهیه کنندگان این فیلم است، کاوشی در مورد خشونت، ناامیدی و تنش است.

 

این فیلم دانمارکی با حضور بسیاری از بازیگران و هنرپیشه‌هایی که قبلاً در اولین فیلم بلند شگفت‌انگیز رفن یعنی Pusher کار کرده‌اند، مانند یک فیلم هیجان‌انگیز توسعه می‌یابد، اما همچنین حاوی دیالوگ‌های روحی است.

 

لئو (کیم بودینا) در نوربرو، محله ای طبقه کارگر در کپنهاگ زندگی می کند. او با لوئیز (Rikke Louise Andersson) در یک آپارتمان کثیف زندگی می کند و با لنی (Mads Mikkelsen)، یک کارمند خجالتی فروشگاه ویدیویی که خبره فیلم است، دوست است.

 

وقتی لئو که از زندگی خود خسته و ناامید شده است، به طور فزاینده‌ای نسبت به افراد زندگی‌اش خشن می‌شود، بدون اینکه به عواقب آن فکر کند.

 

1- True Stories (1986)

فیلم داستان واقعی

“داستان های واقعی” با حضور دیوید برن خواننده و ترانه سرای گروه Talking Heads که فیلم را با همکاری استیون توبولوفسکی و بت هنلی نیز نوشت، “داستان های واقعی” هر چیزی است که می توانید از ذهن درخشان گروه موج نو انتظار داشته باشید: سورئالیست، طنز و غیرهمنوایی تا هسته اصلی.

 

با وجود نتایج باکس آفیس، این فیلم محصول 1986 – به کارگردانی برن نیز – به یک کلاسیک کالت در میان طرفداران گروه و یک فیلم کلاسیک در بین موزیکال ها تبدیل شد.

 

مجموعه ای از اپیزودها با شخصیتی بدون نام (دیوید برن) که کلاه گاوچرانی بر سر دارد، زندگی شهروندان این شهر کوچک را که در آستانه جشن گرفتن 150 سالگرد استقلال تگزاس هستند، توصیف می کند.

 

تدارکات برای این جشن توسط یک تجارت محلی، شرکت Varicorp حمایت می شود. در سرتاسر صحنه‌ها، می‌توانیم با شخصیت‌های مختلفی که در ویرجیل زندگی می‌کنند ملاقات کنیم: از یک تکنسین در شرکت به نام لوئیس فاین (جان گودمن) تا رهبر مدنی ارل کالور (اسپالدینگ گری)، بدون اینکه فراموش کنیم یک نظریه‌پرداز توطئه (جان اینگل) را ذکر کنیم. و زنی به نام خانم رولینگز (سوزی کورتز) که همیشه در رختخواب است.

مطالب مرتبط…

بهترین فیلم‌های تام کروز که شاید تاکنون ندیده باشید

5 فیلم برتر سال 2017 که شاید ندیده باشید

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

قلعه قورتان

معرفی قلعه قورتان ورزنه در استان اصفهان

قلعه قورتان یا قلعه گورتان از آثار تاریخی بجا مانده از دوره ساسانیان می‌باشد که در استان اصفهان، شهر ورزنه واقع شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *