گاز طبیعی

گاز طبیعی استفاده شده جهت پخت و پز دارای مواد شیمیایی سمی است

گاز طبیعی

تحقیقات جدید نشان داده است، گاز طبیعی که در خانه جهت پخت و پز استفاده می‌کنید دارای مواد شیمیایی خطرناک است.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از یونایتدپرس اینترنشنال، یک مطالعه جدید نشان می دهد که گاز طبیعی که در خانه شما مورد استفاده برای پخت و پز قرار می‌گیرد، حاوی طیف گسترده ای از مواد شیمیایی سمی است.

 

بر اساس یافته‌هایی که اخیراً در مجله Environmental Science & Technology منتشر شده، نمونه‌های گاز طبیعی گرفته‌شده از 69 اجاق‌های پخت و پز در منطقه بوستون حاوی حداقل 21 آلاینده خطرناک هوا از جمله بنزن، تولوئن، اتیل بنزن، زایلن و هگزان هستند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

دکتر کرتیس نوردگارد، یکی از نویسندگان این مقاله، دانشمند بهداشت محیطی با موسسه تحقیقاتی انرژی سالم PSE در اوکلند، کالیفرنیا، گفت: «یکی از دلایلی که ما گاز طبیعی در بسیاری از خانه ها داریم این است که به ما گفته شده است که این گاز تمیز است. در صورتی که مطالعات جدید نشان می دهد اگرچه ممکن است از نظر آلاینده های هوا تمیزتر از سوختن زغال سنگ و نفت باشد، اما به این معنی نیست که کاملاً تمیز است.»

 

به گفته نوردگارد، بنزن موجود در گاز طبیعی نگران کننده است زیرا یک سرطان زا شناخته شده است و در 95 درصد نمونه های گرفته شده یافت شده است.

 

او گفت: “برخی از دیگران ممکن است فعالیت سرطان زایی مشکوک داشته باشند، اما بنزن واقعاً یکی از بزرگترین نگرانی ها است. ما می دانیم که بنزن باعث سرطان خون می شود و همچنین با لنفوم مرتبط است.”

 

مطالب مرتبط…

سندروم قلب شکسته چیست و چگونه درمان می‌شود؟

سندروم زیبای خفته یا کلاین لوین چیست؟

آمیب مغزخوار چگونه شما را می کشد؟

 

نوردگارد و تاشا استویبر، دانشمند ارشد گروه کاری محیط زیست در واشنگتن دی سی، می‌گویند مطالعه دیگری که در ماه ژانویه در همان مجله منتشر شد، نشان داد که بیشتر اجاق‌ها گاز طبیعی نشت می‌کنند.

 

استویبر که بخشی از این مطالعات نبود، گفت: “اجاق گاز شما، صرف نظر از زمانی که از آن استفاده می کنید، همیشه در سطح بسیار پایینی گاز طبیعی نشت می کند.” “این چیزی است که شما همیشه در معرض آن هستید، زمانی که این نشت مداوم وجود دارد.”

 

برای این مطالعه، نوردگارد و همکارانش 234 نمونه گاز طبیعی را از آشپزخانه 69 خانه در بوستون و اطراف آن جمع آوری کردند.

 

تجزیه و تحلیل 296 ترکیب شیمیایی منحصر به فرد را در گاز طبیعی شناسایی کرد، از جمله 21 مورد که توسط آژانس حفاظت از محیط زیست ایالات متحده به عنوان آلاینده های خطرناک هوا معرفی شده اند.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

خواص موز سبز

خواص مصرف موز نرسیده برای بدن

دانشمندان طی  مطالعه‌ای در یک دوره ۲۰ ساله دریافتند که نشاسته موجود در موز نرسیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *