سقوط ارزهای دیجیتال

آیا دارندگان ارزهای دیجیتال می‌توانند ضررهای خود را در دادگاه جبران کنند؟

ارزهای دیجیتال

کاهش قیمت ارزهای دیجیتال و سقوط یک استیبل کوین باعث شده است که برخی از سرمایه گذاران تلاش کنند تا زیان خود را در دادگاه ایالات متحده جبران کنند.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از رویترز، در اینجا نحوه رسیدگی به دعاوی مربوط به ارزهای دیجیتال و چالش‌هایی که سرمایه‌گذاران ممکن است با آن روبرو شوند، را توضیح خواهیم داد.

 

از چه کسی شکایت می شود؟

شرکت‌هایی که ارزهای دیجیتال ایجاد کرده‌اند، صرافی‌هایی که فروش آن‌ها را تسهیل کرده‌اند و افرادی که آن‌ها را تبلیغ می‌کنند، همگی مورد شکایت قرار گرفته‌اند.

 

کایل روش، که نماینده دارندگان ارزهای دیجیتال در چندین پرونده قضایی است، گفت که ادعاهای ایالات متحده در مورد ارزهای دیجیتال اغلب شامل نقض ادعایی قوانین اوراق بهادار یا کالاهای فدرال است که تقلب و دستکاری را ممنوع می کند و محصولات و اپراتورها را ملزم به ثبت در مقامات ایالات متحده می کند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

آخرین شکایت، شرکت پشتیبان Terra USD، به دلیل سقوط اخیر استیبل کوین را مورد هدف قرار داد.

 

یک سرمایه‌گذار ارز دیجیتال در 17 ژوئن از شرکت مستقر در سئول و مدیر اجرایی آن Do Kwon شکایت کرد و مدعی شد که آنها نتوانستند دارایی‌های دیجیتال شرکت را به عنوان اوراق بهادار ثبت کنند و با چندین صندوق سرمایه‌گذاری خطرپذیر که از Terra USD برای کلاهبرداری از سرمایه‌گذاران حمایت می‌کردند، همکاری می‌کردند.

 

یکی از سخنگویان Terra این ادعاها را بی ارزش خواند.

 

از سوی دیگر، تتر که پشت بزرگترین استیبل کوین جهان است، در یک دادخواست در نیویورک متهم به تقلب در بازارهای ارزهای دیجیتال شده است و Ripple، که بنیانگذاران آن توکن XRP را ایجاد کردند، با شکایتی در کالیفرنیا تحت تعقیب قرار گرفت و ادعا کرد که اوراق بهادار ثبت نشده را فروخته است.

 

هر دو شکایت راه به جایی نبرد.

 

یک سخنگوی ریپل گفت که شرکت ریپل با این اتهامات مخالفت می کند و در برابر آنها خواهد ایستاد.

 

بایننس نیز در 13 ژوئن توسط سرمایه‌گذاران مورد شکایت واقع شد که ادعا کردند TerraUSD را به‌طور نادرست به‌عنوان دارایی ایمن قبل از فروپاشی آن بازاریابی کرده است. و در ماه مارس، سرمایه گذاران Coinbase را به فروش 79 دارایی دیجیتال به عنوان اوراق بهادار ثبت نشده متهم کردند.

 

بایننس و کوین بیس این اتهامات را رد کرده اند.

 

مطالب مرتبط…

بیت کوین کانال 20 هزار دلاری را از دست داد

فدرال رزرو نرخ بهره را به طرز بی‌سابقه‌ای افزایش داد

بیت کوین به پایین ترین حد خود در 18 ماه اخیر رسید

 

سرمایه گذاران همچنین از افراد مشهوری که علناً ارزهای دیجیتال را تبلیغ کرده اند شکایت می کنند. شکایتی که در لس‌آنجلس تنظیم شده است، مدعی است که کیم کارداشیان، ستاره تلویزیون و فلوید می‌ودر جونیور، اسطوره بوکس، در یک پامپ و دامپ ارز دیجیتال شرکت داشته‌اند.

 

موجی از شکایت‌هایی که در سال 2020 علیه صرافی‌ها مطرح شد که ادعا می‌کرد آن‌ها به رونق غیرقانونی سکه‌های دیجیتال دامن زده‌اند، پس از اینکه قضات دریافتند برخی از ادعاها خیلی دیر ثبت شده یا ارتباط بسیار کمی با ایالات متحده دارند، تا حد زیادی با شکست مواجه شدند.

 

زمان بندی نباید مشکلی برای دعاوی جدیدتر باشد، اما دارندگان ارزهای دیجیتال که به دنبال شکایت از شرکت های خارج از کشور در دادگاه ایالات متحده هستند، همچنان ممکن است با موانعی روبرو شوند.

 

دارندگان توکن در نیویورک علیه صرافی KuCoin مستقر در سنگاپور برنده شدند، اما پس از اینکه دادگاه سنگاپور شرکت را مجبور به ارائه اطلاعات برای اجرای حکم نکرد، این پرونده را متوقف کردند.

 

یکی دیگر از موانع احتمالی برای سرمایه گذارانی که ادعاهای خود را بر اساس قوانین اوراق بهادار یا کالاها ثبت می کنند، نشان دادن مطابقت توکن های آنها با تعریف قانونی آن دارایی ها است.

 

دارندگان ارزهای دیجیتال ممکن است هنگام انجام مبادلات با موانع بیشتری روبرو شوند. در دعوای کوین بیس، صرافی استدلال کرده است که طرف معامله نبوده و طرفین دعوی خصوصی نمی توانند الزامات ثبت را اجرا کنند.

 

سقوط ارزهای دیجیتال

آیا دارندگان ارزهای دیجیتال در دادگاه به پول رسیده‌اند؟

در حالی که بسیاری از دعاوی مربوط به ارزهای دیجیتال در حال بررسی هستند، SEC مقداری وجوه را برای سرمایه گذاران در تعداد انگشت شماری از دارایی های دیجیتال از طریق تسویه حساب پس گرفته است.

 

اما حتی پس از تسویه حساب، سرمایه‌گذاران ممکن است با انتظارهای طولانی مواجه شوند و همچنان با کمتر از هزینه‌های خود مواجه شوند.

 

سال گذشته، شرکت بلاک چین Block.one موافقت کرد که 27.5 میلیون دلار برای رسیدگی به شکایت دارندگان توکن به اتهام نقض قانون اوراق بهادار بپردازد.

 

بر اساس پرونده های دادگاه، بیش از 100 دارنده توکن ادعاهایی به ارزش بیش از 75.7 میلیون دلار ثبت کردند. تسویه حساب هنوز تایید نهایی را دریافت نکرده است.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

فرصت‌های شغلی در آمریکا

10 صنعتی که فرصت‌های شغلی در آنها رو به کاهش است

دولت آمریکا داده‌های جدید خود در خصوص فرصت‌های شغلی را در این کشور اعلام و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *