ولادیمیر پوتین

کرملین می‌گوید روسیه باید روی پرداخت‌های روبلی برای نفت، غلات و فلزات کار کند

ولادیمیر پوتین

کرملین روز چهارشنبه اعلام کرد که درخواست پرداخت روبل برای صادرات نفت، غلات، کودهای شیمیایی، زغال سنگ، فلزات و سایر کالاهای کلیدی علاوه بر گاز طبیعی ایده خوبی است و باید روی آن کار کرد.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از رویترز، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در واکنش به تحریم‌های فلج کننده غرب علیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین، اصرار داشت که گاز طبیعی صادر شده به اروپا یا ایالات متحده باید به واحد پول کشورش یعنی روبل پرداخت شود.

 

اقدامی که دولت وی می گوید ممکن است این هفته اجرایی شود.

 

ویاچسلاو ولودین، قانونگذار ارشد روسیه روز چهارشنبه گفت که پرداخت روبل ممکن است به صادرات نفت، غلات، فلزات، کود، زغال سنگ و الوار به اتحادیه اروپا گسترش یابد.

 

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین در پاسخ به سوالی درباره اظهارات ولودین گفت: این ایده ای است که قطعا باید روی آن کار کرد.

 

مارا در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

اروپا تا کنون از پرداخت هزینه گاز به روبل خودداری کرده است و زمینه را برای بن بست فراهم کرده است که باعث شد آلمان روز چهارشنبه “هشدار اولیه” را اعلام کند که ممکن است به سمت وضعیت اضطراری عرضه حرکت کند.

 

کرملین می‌گوید که تا روز پنج‌شنبه ترتیبات عملی را برای شرکت‌های خارجی برای پرداخت هزینه گاز به واحد پول خود در نظر خواهد گرفت.

 

ویاچسلاو ولودین
رئیس دومای دولتی روسیه ویاچسلاو ولودین

ولودین، رئیس مجلس سفلی در پستی در تلگرام گفت: «اگر بنزین می‌خواهی، روبل پیدا کن».

 

مطالب مرتبط…

اختلاف در مورد قطع دسترسی روسیه به سوئیفت

 

پسکوف سخنگوی کرملین گفت که نقش دلار آمریکا به‌عنوان یک ارز ذخیره جهانی در سال‌های اخیر ضربه خورده است و حرکت به سمت قیمت‌گذاری بزرگترین صادرات روسیه به روبل، “به نفع ما و شرکای ما خواهد بود.”

 

آلمان گفت که اقدام هشدار اولیه این کشور برای آماده سازی برای اختلال یا توقف احتمالی جریان گاز طبیعی از روسیه طراحی شده است.

 

اروپا که حدود 40 درصد گاز خود را از روسیه وارد می‌کند و بیشتر به یورو پرداخت می‌کند، می‌گوید شرکت گازپروم روسیه، غول گازی تحت کنترل دولت روسیه، حق بازخرید قراردادها را ندارد. گروه 7 این هفته درخواست های مسکو را رد کردند.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

فرصت‌های شغلی در آمریکا

10 صنعتی که فرصت‌های شغلی در آنها رو به کاهش است

دولت آمریکا داده‌های جدید خود در خصوص فرصت‌های شغلی را در این کشور اعلام و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *