بدهی خارجی روسیه

روسیه قادر به پرداخت بدهی خارجی خود نیست

بدهی خارجی روسیه

بر اساس گزارش‌ها، روسیه برای اولین بار پس از انقلاب 1917، قادر به پرداخت بدهی خارجی خود نیست.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از گاردین، این امر پس از تحریم‌های اعمال شده به دلیل جنگ در اوکراین، این کشور را از سیستم مالی جهانی بیشتر دور خواهد کرد.

 

بلومبرگ صبح دوشنبه گزارش داد، این کشور ضرب الاجل یکشنبه شب را برای انجام مهلت 30 روزه برای پرداخت سود 100 میلیون دلاری دو اوراق قرضه یورویی که سررسید آنها در 27 مه قرار داشت، از دست داد.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

دو منبع به رویترز گفتند که برخی از دارندگان تایوانی اوراق قرضه روسیه، سود خود را دریافت نکرده اند.

 

انتظار می‌رود این عدم پرداخت بدهی خارجی از سوی روسیه از سوی آژانس های رتبه بندی بین المللی ارائه شود.

 

تلاش‌های روسیه برای جلوگیری از آنچه که اولین نکول عمده‌اش در اوراق قرضه بین‌المللی پس از انقلاب بلشویکی بیش از یک قرن پیش بود، در اواخر ماه مه، زمانی که دفتر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (OFAC) عملاً مسکو را از پرداخت‌ها مسدود کرد، به یک مانع غیرقابل عبور برخورد کرد.

 

دنیس هرانیتزکی، رئیس بخش دعاوی حقوقی در شرکت حقوقی کوین امانوئل، به رویترز گفت: «از ماه مارس ما فکر می‌کردیم که نکول روسیه احتمالاً اجتناب‌ناپذیر است و تنها سؤال این بود که چه زمانی رخ خواهد داد».

 

مطالب مرتبط…

وزیر اقتصاد آلمان: گاز اکنون یک منبع کمیاب در آلمان است

قرارداد صادرات گاز طبیعی مایع آمریکا به آلمان کلید خورد

واردات نفت خام چین از روسیه 55 درصد افزایش یافت

 

بدهی خارجی روسیه

با توجه به اینکه روسیه در حال حاضر نمی تواند در سطح بین المللی وام بگیرد و به لطف درآمدهای فراوان صادرات نفت و گاز نیازی به وام ندارد، یک نکول رسمی تا حد زیادی نمادین خواهد بود.

 

روسیه که پیشنهاد پرداخت بدهی‌ها را به روبل داده است، هرگونه نکول را مصنوعی می‌داند زیرا پول لازم برای پرداخت بدهی‌های خود را دارد، اما می‌گوید تحریم‌ها ذخایر ارز خارجی آن را مسدود کرده است.

 

آنتون سیلوانوف، وزیر دارایی روسیه ماه گذشته گفت: “پول وجود دارد و آمادگی برای پرداخت نیز وجود دارد.” این وضعیت که به طور مصنوعی توسط یک کشور غیردوست ایجاد شده است، هیچ تاثیری بر کیفیت زندگی روس ها نخواهد داشت.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *