بوریس جانسون و ولودیمیر زلنسکی

بوریس جانسون: پیروزی روسیه در اوکراین برای جهان فاجعه بار خواهد بود

بوریس جانسون و ولودیمیر زلنسکی

بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا روز یکشنبه هشدار داد که پیروزی روسیه در اوکراین برای جهان “کاملاً فاجعه بار” خواهد بود.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از یونایتدپرس اینترنشنال، نخست وزیر بریتانیا پس از اینکه از او خواسته شد به احساس خستگی غرب در مورد جنگ در اوکراین بپردازد، گفت: “من فقط به مردم ایالات متحده می گویم که این کاری است که آمریکا از نظر تاریخی انجام می دهد و باید انجام دهد و آن گام برداشتن برای صلح، آزادی و دموکراسی است.”

 

بوریس جانسون گفت که اجازه دادن به رئیس جمهور روسیه ولادیمیر پوتین برای تسخیر بخش های قابل توجهی از یک کشور مستقل “که او آماده انجام آن است” “عواقبی برای جهان دارد که کاملاً فاجعه بار خواهد بود.”

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

وی افزود که اجازه دادن به پوتین برای تصرف بخش‌هایی از اوکراین، «به تجاوز در سایر نقاط جهان» مانند تایوان مشروعیت می‌بخشد.

 

جانسون گفت: “ایالات متحده دو بار در قرن گذشته به عنوان زرادخانه دموکراسی وارد شد و آنچه که جو بایدن در حال حاضر انجام می‌دهد و هزینه‌ای که برای کمک به اوکراین انجام می‌دهد، بهایی است که برای دموکراسی و آزادی پرداخت می‌شود.”

 

بوریس جانسون افزود: گاهی اوقات دنیا از آمریکا می خواهد که قدم جلو بگذارد و من فکر می کنم آمریکا آخرین امید برای صلح و آزادی است.

 

آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه ایالات متحده نیز روز یکشنبه در یک حضور در شبکه سی ان ان، بر اساس متنی که وزارت امور خارجه ارائه کرده بود، درباره جنگ در اوکراین اظهار نظر کرد و گفت که پوتین از قبل با هدف استراتژیک خود برای پایان دادن سریع به حاکمیت اوکراین “شکست خورده است”.

 

مطالب مرتبط…

روسیه قادر به پرداخت بدهی خارجی خود نیست

تاریخچه شکل‌گیری گروه 7 (G7)

بوریس جانسون قصد دارد تا سال 2030 در قدرت بماند

 

بلینکن گفت: «نقشه روسیه برای به زانو در آوردن اوکراین شکست خورده است و یک اوکراین مستقل بسیار بیشتر از حضور ولادیمیر پوتین در صحنه جهان خواهد بود.»

 

بایدن روز یکشنبه با اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، پیش از نشست با رهبران گروه هفت دیدار کرد و در آن دیدار دو رهبر بر تعهد خود به حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین تاکید کردند.

 

بر اساس گزارش کاخ سفید در این نشست، رهبران همچنین در مورد تلاش‌ها برای کاهش تأثیرات جنگ روسیه در اوکراین بر امنیت جهانی غذا و انرژی بحث کردند.

 

رئیس‌جمهور آمریکا از تعهد تاریخی آلمان برای افزایش قابل توجه هزینه‌های دفاعی و اجرای تعهدات خود در ناتو استقبال کرد که باعث تقویت قدرت بازدارندگی و دفاع بلندمدت ائتلاف خواهد شد.

 

روسیه روز یکشنبه برای اولین بار در هفته‌ها در حالی که درگیری‌ها در پنجمین ماه خود ادامه دارد، موشک‌هایی را به سمت کیف، پایتخت اوکراین شلیک کرد.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

سیستم انتخاباتی آمریکا

تاریخچه‌ی سیستم انتخاباتی آمریکا

سیستم انتخاباتی آمریکا در دنیای لیبرال دموکراسی در نوع خود جالب توجه است؛ در ادامه ببینید چگونه ساختار نظام انتخاباتی این کشور از مدت ها پیش تنها به نفع دو حزب بزرگ بوده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *