ویروس ایدز

افراد مبتلا به ویروس ایدز (HIV) بیشتر در معرض ابتلا به عفونت‌های جدید کرونا هستند

ویروس ایدز

تحقیقات جدید نشان می دهد افراد دارای ویروس ایدز HIV حتی پس از زدن واکسن کرونا، احتمال بیشتری دارد که به کرونا مبتلا شوند.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از یونایتدپرس اینترنشنال، مطالعه جدید نشان می‌دهد که افراد واکسینه شده‌ی مبتلا به ویروس ایدز (HIV) در مقایسه با افرادی که سالم هستند، 28 درصد بیشتر در معرض خطر ابتلا به کرونا هستند.

 

اما یک خبر خوب نیز وجود دارد: خطر کلی عفونت کرونا در میان افرادی که حداقل دو دوز اولیه واکسن کرونا را زده باشند، صرف نظر از وضعیت ویروس ایدز آنها، کم است.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

همچنین محققان می‌گویند نه ماه پس از واکسیناسیون کرونا، نرخ و خطر پیشرفت ویروس ایدز در میان افراد واکسینه شده حدود 4٪ کمتر است.

 

تیم او داده های نزدیک به 114000 مرد و زن واکسینه شده برای کرونا را تجزیه و تحلیل کرد که از این تعداد 33000 نفر مبتلا به HIV بودند. بیشتر آنها 55 سال به بالا بودند، 70٪ سفیدپوست بودند.

 

محققان بر خطر ابتلا به کرونا در نیمه دوم سال 2021 تمرکز کردند، زمانی که نوع مسری‌تر Omicron ظاهر شده بود.

 

محققان علاوه بر شناسایی 28 درصد خطر بالاتر ابتلا به عفونت در میان افراد مبتلا به HIV، خاطرنشان کردند که برخی از افراد مبتلا به HIV نسبت به سایرین با خطر عفونت بیشتری روبرو هستند.

 

آنها افراد زیر 45 سال را در مقایسه با افراد بین 45 تا 54 سال شامل می‌شدند. همچنین خطر در بین افرادی که دوز سوم (یا تقویت‌کننده) کرونا را دریافت نکرده بودند، این خطر بیشتر بود.

 

با کاهش تعداد سلول‌های T، خطر ابتلا به عفونت در افراد مبتلا به HIV نیز افزایش یافت. با توجه به کتابخانه ملی پزشکی ایالات متحده، سلول های T، گلبول های سفید مهمی هستند که با عفونت مبارزه می کنند و معمولاً توسط HIV مورد حمله قرار می گیرند.

مطالب مرتبط…

علائم و نحوه سرایت آبله میمون چیست؟

درمان سرطان راست روده با روشی نوین

قرص ریتالین یا قرص شب امتحان چیست؟

 

 

گفتنی است، زمانی که تعداد سلول های T یک بیمار HIV به سطح بسیار پایین می رسد، اغلب نشانه گذار به ایدز کامل است.

یکی از محققان این تیم می‌گید: من و همکارانم «فرض کرده ایم که اختلال عملکرد سیستم ایمنی ناشی از اچ‌آی‌وی ممکن است نقشی در آسیب‌پذیری در برابر پیشرفت بیماری کرونا داشته باشد».

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، تقویت کننده های دوز سوم واکسن کرونا برای افرادی که HIV درمان نشده یا پیشرفته دارند توصیه می شود.

 

او افزود: برای افزایش محافظت در برابر عفونت‌های جدید، همه افراد مبتلا به ویروس ایدز HIV ممکن است در سری اولیه خود به دوز اضافی واکسن کرونا نیاز داشته باشند.

 

یک پژوهش دیگر می‌گوید: “خطر ابتلا به عفونت مجدد مرتبط با HIV تا حدودی قابل انتظار است.” در بسیاری از بیماری‌های عفونی دیگر به جز کرونا، مشخص شده است که بیماران مبتلا به ویروس ایدز یا اچ‌آی‌وی در معرض خطر بالاتری هم برای بیمار شدن و هم نتایج ضعیف‌تر هستند.»

 

مدیر تیم پژوهش افزود: اما بیماران مبتلا به HIV “که تعداد سلول های ایمنی قوی دارند، به طور سنتی در مقایسه با بیمارانی که تعداد سلول های ایمنی پایینی دارند، بهتر از عفونت ها محافظت می شوند.” “به نظر می رسد که خطر عفونت مجدد کووید از همین الگو پیروی می کند.”

 

بنابراین مهم است که عفونت HIV را تا حد امکان تحت کنترل نگه دارید.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

خواص موز سبز

خواص مصرف موز نرسیده برای بدن

دانشمندان طی  مطالعه‌ای در یک دوره ۲۰ ساله دریافتند که نشاسته موجود در موز نرسیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *