سندروم زیبای خفته

سندروم زیبای خفته یا کلاین لوین چیست؟

سندروم زیبای خفته

والدین نوجوانان عادت دارند آخر هفته ها از عادات خواب فرزندشان و سختی بیدارکردن آنها قبل از ظهر شکایت کنند. با این حال، برای مبتلایان به بیماری نادر عصبی سندرم کلاین لوین (KLS)، خواب زیاد بارزترین ویژگی وضعیتی است که آن‌ها به آن مبتلا هستند.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از نیوزویک، سندرم کلاین لوین که به عنوان سندرم زیبای خفته نیز شناخته می شود، اغلب در اوایل نوجوانی رخ می دهد، اگرچه ممکن است چندین سال زودتر یا در بزرگسالی نیز شروع شود.

 

افراد مبتلا به سندرم کلاین-لوین یا سندورم زیبای خفته می توانند در طول دوره هایی که از چند روز تا چند هفته طول می‌کشد تا 20 ساعت در روز بخوابند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

به گفته مؤسسه ملی بهداشت، این بیماری اغلب به نظر می رسد که از ناکجاآباد ظاهر می شود و اغلب توسط یک عفونت دستگاه تنفسی فوقانی ایجاد می شود.

 

اگرچه اکثر بیماران این سندروم مرد هستند، اما می تواند زنان را نیز مبتلا کند.

 

تعریف سندروم کلاین لوین یا زیبای خفته

سندروم کلاین لوین یا سندروم زیبای خفته یک اختلال عصبی نادر و پیچیده است که همراه با دوره های خواب بیش از حد، تغییر رفتار و درک کمتری از جهان، شناخته شده است.

در واقع این سندروم یک اختلال عصبی نادر است که می‌تواند باعث شود بیمارانی که عموماً جوانان هستند تا ۲۰ ساعت در هر نوبت بخوابند.

 

برخی از محققان معتقدند سندروم زیبای خفته یا KLS یک بیماری خود ایمنی است. اپیزودها ممکن است هر چند هفته یا چند ماه یک بار رخ دهند، و گاهی اوقات کمتر دیده می‌شوند و باعث می‌شوند کسانی که این بیماری را دارند مدرسه، امتحانات، محل کار یا رویدادهای اجتماعی را از دست بدهند. این بیماری اغلب پس از 12 تا 13 سال به طور خود به خود بهبود می یابد، اما در برخی موارد می تواند برای مدت طولانی تری ادامه یابد.

 

سندروم کلاین لوین

علائم سندروم کلاین لوین 

علاوه بر خواب‌آلودگی عمیق مرتبط با سندروم کلاین لوین، افراد مبتلا به این سندرم اغلب سردرگمی و تغییراتی در اشتها از جمله گرسنگی شدید و همچنین رفتارهای مهار نشده و عدم آگاهی موقت از هنجارهای اجتماعی را نشان می‌دهند.

 

جنی گروسمن، یکی از اعضای هیئت مدیره بنیاد KLS در نیوجرسی، به نیوزویک گفت: «در رسانه ها آن را «سندرم زیبای خفته» می نامند، اما هیچ چیز زیبایی در مورد این وضعیت وجود ندارد.»

 

ذرمان سندروم کلاین لوین

در حالی که هیچ درمانی برای سندروم KLS وجود ندارد، این بیماری را می توان تا حدی با داروهایی مانند لیتیوم و آمانتادین، که برای محدود کردن حملات استفاده می شود، کنترل کرد.

 

همچنین گزارش هایی از مثبت ارزیابی کردن داروهای ضد صرع وجود دارد که با موفقیت در بیماران سندروم کلاین لوین KLS استفاده شده است.

 

 

مطالب مرتبط…

آمیب مغزخوار چگونه شما را می کشد؟

داروی سرطان پستان استرازنکا توسط اتحادیه اروپا تایید شد

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

خواص موز سبز

خواص مصرف موز نرسیده برای بدن

دانشمندان طی  مطالعه‌ای در یک دوره ۲۰ ساله دریافتند که نشاسته موجود در موز نرسیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *