خواب راحت

مزایای خوابیدن کنار همسر و تاثیر آن بر کاهش استرس

خواب راحت

فکر می‌کنید که داشتن خواب راحت یا داشتن کل تخت برای خودتان باعث می‌شود صبح‌ها احساس شادابی بیشتری داشته باشید تا اینکه با کسی بخوابید که ممکن است بچرخد یا خروپف کند.

 

به گزارش ره آورد نیوز به نقل از یونایتدپرس اینترنشنال، یک مطالعه جدید نشان می دهد که بزرگسالانی که کنار شریک زندگیشان می‌خوابند، بی خوابی کمتر، خستگی کمتر و زمان خواب بیشتری دارند.

 

این تحقیق همچنین نشان داده است که این افراد از زندگی و روابط خود رضایت بیشتری دارند و همچنین سطوح پایین تری از استرس، افسردگی و اضطراب را تجربه می‌کنند.

 

ره آورد نیوز را در اینستاگرام دنبال کنید؛ روی نوشته کلیک کنید…

 

مایکل گراندنر، مدیر برنامه تحقیقاتی خواب و سلامت در دانشگاه آریزونا در توسان و نویسنده ارشد این مقاله می‌گوید: «اگرچه شما در کنار کسی می‌خوابید که ممکن است خروپف کند و به اطراف بچرخد، اما این کار برای خواب راحت بسیار مفید است.»

 

او افزود: «جالب است بدانید، فقط این نیست که یک نفر کنار شما خوابیده باشد، زیرا وقتی ما درباره خوابیدن کنار یک کودک سؤال می‌پرسیم، پاسخ‌ها بسیار متفاوت بود.»

 

این موضوع تنها در خصوص شریک زندگی صدق می‌کند؛ شرکت‌کنندگانی که بیشتر شب‌ها با فرزندشان می‌خوابیدند، روز بعد بی‌خوابی، استرس بیشتر و سلامت روانی بدتری گزارش کردند.

 

مطالب مرتبط…

قرص ریتالین یا قرص شب امتحان چیست؟

درمان سرطان راست روده با روشی نوین

 

محققان دریافتند افرادی که با همسرشان می‌خوابند، سریع‌تر و مدت طولانی‌تری به خواب می‌روند.

 

دلایل یافته های جدید حدس و گمان هستند، اما گراندر می‌گوید که ایمنی یا اجتماعی شدن ممکن است ریشه این موضوع باشد. برای مثال، در طول بیشتر تاریخ، انسان ها تمایل داشتند به صورت گروهی در اطراف آتش بخوابند. ممکن است در برخی سطوح، افراد احساس امنیت بیشتری داشته باشند زمانی که بزرگسال دیگری در رختخواب است.

 

مدیر این تحقیق می‌گوید: این موضوع ممکن است در افراد مختلف متفاوت باشد. اگر شریک زندگی شخصی باعث ایجاد استرس در فرد شود، ممکن است در رختخواب احساس آسیب پذیری بیشتری کند.

 

گراندنر گفت: “تفکیک این موضوع در مطالعه ای مانند این دشوار است، اما حداقل کاری که این مطالعه انجام می دهد، نشان می دهد که یک ارتباط وجود دارد.”

 

باید بدانید که خوابیدن یک رفتار آموخته شده است، به همین دلیل است که زوج ها تمایل دارند سمتی از تخت را انتخاب کنند و آن را تغییر ندهند. یک نفر تمایل دارد سبک تر و دیگری عمیق تر بخوابد.

 

 

درباره‌ی morteza rahavard

دانش آموخته علوم سیاسی

همچنین ببینید

خواص موز سبز

خواص مصرف موز نرسیده برای بدن

دانشمندان طی  مطالعه‌ای در یک دوره ۲۰ ساله دریافتند که نشاسته موجود در موز نرسیده …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *